لیست اخبار و رویدادها

خودروهای تویوتا و لکسوس در آینده باهم حرف می‌زنند!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ این که خودروهای در آینده بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و به نوعی با هم حرف بزنند. فناوری گفته شده با عنوان ارتباط میان خودرویی مشهور است. چندی پیش فولکس واگن اعلام کرد تا سال ۲۰۱۹ محصولات خود را به فناوری ارتباط میان خودرویی مجهز می‌کند. حالا در اقدامی مشابه تویوتا و لکسوس می‌خواهند به استقبال این فناوری خیال‌انگیز بروند. اجرای این پروژه از سال ۲۰۲۱ در خودروهای این شرکت‌های ژاپنی عملی می‌شود. تویوتا می‌گوید تا اواسطه دهه‌ی ۲۰۲۰ بیشتر محصولات خود را به این فناوری مجهز می‌کند.

نام این سیستم جدید و هوشمند است که می‌تواند در هر ثانیه چند بار اطلاعات را با فرکانس ۵٫۹ گیگاهرتز منتقل کند. هدف این سامانه کمک به راننده‌ی این خودروهاست تا درصورت بروز تصادف یا مشکلی در جاده، خودروها بطور خودکار به یک دیگر اطلاع بدهند. شرکت‌های خودروساز بزرگی نظیر ب‌ام‌و، سیتروئن، پژو و فورد هم علاقمند به اجرای فناوری V2X است.

نکته جالب اینجاست که این سیستم هوشمند نیاز به هیچ شبکه مخابراتی ندارد. این درحالیست که با آمدن نسل پنجم مخابرات (۵G) خیلی از خودروسازها می‌توانند با مجهز کردن مودم به محصولات خود، دیتا را با سرعت بسیار بالا منتقل کنند. کوالکام برای عملی سازی چنین پروژه‌ای پیش قدم است.

درنهایت با پیشرفته‌تر شدن نسل جدید خودروها، باید دید خودروسازهای بزرگ چه تصمیمی برای عملی کردن فناوری ارتباط میان خودرویی دارند. آیا خودروسازهای بزرگ اجرای چنین پروژه‌ای را در اولولیت خود می‌بینند؟ نظرتان را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها: ,