لیست اخبار و رویدادها

Previous Next

از گلکسی نوت ۹ چه می‌دانیم؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

سری گوشی‌های گلکسی اس و گلکسی نوت، مهم‌ترین محصولات بخش موبایل سامسونگ محسوب می‌شوند و حالا با عرضه‌ی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، توجه همه به دیگر گوشی مهم سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۹ معطوف شده است.

با توجه به موفقیت عظیم گوشی نوت ۸، در مورد ویژگی‌های کلی گلکسی نوت ۹ باید بگوییم که می‌توانیم انتظار نمایشگر حداقل ۶.۳ اینچی، قلم S Pen و عملکرد کلی فوق‌العاده‌ای را داشته باشیم. اما در مورد مشخصه‌های جدید و تاریخ عرضه‌ی آن چه می‌توان گفت؟ در ادامه به شایعات مختلف پیرامون این گوشی می‌پردازیم.
تاریخ عرضه

گلکسی نوت ۸ در ماه سپتامبر (شهریور) عرضه شده بود و برخی از کارشناسان حدس می‌زدند که این گوشی هم در همین ماه عرضه می‌شود. اما بنا به گزارشی که اخیرا منتشر شده، به نظر می‌رسد که عرضه‌ی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، می‌تواند تاریخ عرضه‌ی نوت ۹ را جلو بیندازد. بر اساس این گزارش، میزان تقاضا برای خرید گلکسی اس ۹ پایین‌تر از انتظارات سامسونگ بوده و این شرکت برای رسیدن به هدف‌های مالی مورد انتظار خود، گویا تصمیم دارد گلکسی نوت ۹ را در ماه ژوئیه (تیر) یا آگوست (مرداد) عرضه کند.
حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر

در طی چند سال گذشته، گزارش‌های زیادی در مورد تلاش سامسونگ برای توسعه‌ی حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر منتشر شده است. قبل از عرضه‌ی نوت ۸، برخی از سایت‌ها خبرهایی در مورد بهره‌گیری این گوشی از چنین حسگری منتشر کرده بودند که درنهایت چنین اتفاقی رخ نداد. در مورد گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس هم چنین خبرهای منتشر شد که این بار هم چنین چیزی اتفاق نیفتاد. اما آیا بالاخره نوت ۹ به اولین گوشی سامسونگ مجهز به این سنسور بدل می‌شود؟

مشخصات گلکسی نوت ۹

اولین خبرهای پیرامون این موضوع در ماه فوریه منتشر شد. بر اساس این گزارش‌ها، سامسونگ به برخی از شرکای سخت‌افزاری مربوط به ساخت نوت ۹ گفته که تلاش برای توسعه‌ی این سنسور پیشرفت محسوسی نداشته و به آن‌ها اعلام کرده که برای این گوشی از حسگر اثر انگشت فیزیکی استفاده خواهد کرد.

در اوایل ماه مارس، یکی از شرکت‌های تحلیلی اعلام کرد که سامسونگ به شدت مشغول توسعه‌ی این فناوری بوده اما به دلیل برخوردن به برخی مشکلات فنی، تصمیم گرفته که فعلا این موضوع را رها کند. بنا به ادعای این شرکت، حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر سامسونگ در محیط‌های کنترل‌نشده و در هنگام استفاده از محافظ نمایشگر عملکرد خوبی نداشته است.

چند هفته بعد از این خبر، یکی از منابع کره‌ای اعلام کرد که سامسونگ برای حل مشکلات این فناوری، به سه یا چهار راه‌حل دست یافته است. با توجه به این گزارش، سامسونگ تا آخر ماه مارس تصمیم نهایی در مورد استفاده یا عدم استفاده از این فناوری در نوت ۹ را خواهد گرفت. از آن زمان خبر موثقی در مورد وجود یا عدم وجود این حسگر در نوت ۸ منتشر نشده است.
مشخصات احتمالی

بر اساس شایعات مختلف، در مورد مشخصات این گوشی نباید انتظار شگفت‌زده شدن را داشته باشیم. همانند گلکسی اس ۹، این گوشی هم به احتمال زیاد از تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و اگزینوس ۹۸۱۰ استفاده خواهد کرد. هرچند تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ در بنچ‌مارک‌های مختلف قدرتمند ظاهر شده، اما از لحاظ قدرت کلی، در رتبه‌ی پایین‌تر از تراشه‌ی A11 اپل قرار می‌گیرد. گلکسی نوت ۸ مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بود. ولی با توجه به گوشی‌های همانند وان‌پلاس ۶ که قرار است با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه شوند، شاید سامسونگ در مورد این گوشی میزان حافظه‌ی رم را افزایش دهد.

قیمت گلکسی نوت ۹

همانند نوت ۸، نسبت تصویر نمایشگر گلکسی نوت ۹ هم احتمالا ۱۸.۵:۹ خواهد بود. در مورد اندازه و ویژگی‌های نمایشگر این گوشی خبر چندانی در دست نداریم، اما چندی پیش یکی از سایت‌ها گزارش داد که این گوشی از نمایشگر ۶.۴ اینچی بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های بارز سری گوشی‌های گلکسی نوت، باتری آن‌ها است. با توجه به جدیدترین شایعات، به نظر می‌رسد که این گوشی مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، شاهد افزایش ظرفیت زیادی در مقایسه با باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نوت ۸ خواهیم بود.

از لحاظ نرم‌افزار هم کاملا واضح است که این گوشی از اندروید اوریو می‌برد اما در مورد استفاده از اندروید ۸.۰ یا ۸.۱ هنوز نمی‌توانیم با قطعیت زیادی صحبت کنیم.
بیکسبی متحول شده

در کنگره‌ی جهانی موبایل، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ اعلام کرد که این شرکت همزمان با عرضه‌ی گلکسی نوت ۹ از نسخه‌ی دوم بیکسبی هم پرده‌برداری خواهد کرد. در مورد ویژگی‌های جدید نسخه‌ی دوم بیکسبی اطلاعات چندانی منتشر نشده، اما سامسونگ تایید کرده که این نسخه قادر به تشخیص صدای نفرات مختلف خواهد بود.

قیمت سامسونگ نوت 9

همچنین بنا به گفته‌ی سامسونگ، این نسخه از این دستیار هوشمند، می‌تواند با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف یکپارچه شود و امکانات بسیار بیشتری را ارائه دهد. گفته می‌شود سامسونگ در حال حاضر مشغول بررسی و آزمایش این نسخه از بیکسبی است و به همین خاطر می‌توانیم انتظار انتشار خبرهای بیشتری در مورد این دستیار دیجیتالی را داشته باشیم.
قیمت گلکسی نوت ۹

هنوز برای بحث و گمانه‌زنی در مورد قیمت گلکسی نوت ۹ زود است، اما احتمالا قیمت پایه‌ی این گوشی در حدود ۹۳۰ تا ۹۶۰ دلار-مانند قیمت نوت ۸-خواهد بود. قیمت پایه‌ی گلکسی اس ۹ ۷۲۰ دلار و اس ۹ پلاس ۸۴۰ دلار است، به همین خاطر اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری با مدل اس ۹ پلاس منطقی محسوب می‌شود.