لیست اخبار و رویدادها

هوآوی به دلیل نقض احتمالی تحریم‌ها علیه ایران مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بر اساس گزارش خبرگزاری وال‌استریت ژورنال، وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا به دلیل آن‌چه نقض احتمالی تحریم‌ها علیه ایران خوانده، شرکت چینی هوآوی را مورد تحقیق و تفحص قرار می‌دهد.

جزییات این تحقیق و بررسی هنوز نامشخص است و معلوم نیست هوآوی دقیقا به کدام دلیل و به علت انجام دادن چه کاری تحریم‌ها علیه ایران را نقض کرده است. با این حال به نظر می‌رسد که این اقدام وزارت دادگستری ایالات متحده، جبهه‌ای جدید در زیر نظر قرار دادن شرکت‌های چینی است که قصد دارند سهم بزرگتری را از بازار آمریکا بدست بیاورند.

هوآوی برای کار در بازار آمریکا تا به حال با موانع و مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است. دولت آمریکا می‌خواهد همه‌ی زیر و بم همکاری‌های این شرکت با دولت چین را بداند و بیم امنیت ملی دارد. اوایل امسال شرکت AT&T به دلیل نگرانی‌های مطرح شده از طرف مقامات دادگستری قراردادی بزرگ را با هوآوی باطل کرد.

هزینه‌ی نقض تحریم‌‌های آمریکا برای شرکت‌ها می‌تواند بسیار سنگین باشد. سال گذشته شرکت چینی ZTE به دلیل نقض تحریم‌ها از طریق فروش یک سری محصولات و تجهیزات به ایران و کره‌ی شمال ۱٫۲ میلیارد دلار جریمه شد. اوایل ماه جاری هم وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا فروش محصولات آمریکایی را به این شرکت ممنوع کرد.

یکی از سخنگویان هوآوی در پاسخ به این اقدام وزارت دادگستری آمریکا گفته است: «هوآوی به همه‌ی قوانین و مقررات جایی که در آن فعالیت می‌کند، شامل همه‌ی قوانین کنترل صادرات و تحریم‌های سازمان ملل، آمریکا و اروپا پایبند است.»

برچسب‌ها: