لیست اخبار و رویدادها

الکسا به‌زودی دارای حافظه می‌شود

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

به‌زودی بیماری فراموشی این دستیار صوتی بهبود پیدا می‌کند. در حال حاضر، الکسا نمی‌تواند اطلاعات را در بلندمدت به خاطر بسپارد و حتی در هنگام مکالمه هم موضوع صحبت را فراموش می‌کند. اما به‌زودی، حافظه‌ی الکسا تا حد زیادی بهتر می‌شود. به گفته‌ی مدیر بخش الکسا در شرکت آمازون، به‌روزرسانی‌های جدید الکسا، توانایی این دستیار صوتی را در مکالمات طبیعی-به‌خصوص مربوط به موضوعات آشنا-افزایش می‌دهد. این به‌روزرسانی در ابتدا روانه‌ی گجت‌های مبتنی بر الکسای آمریکا می‌شود و به‌عنوان مثال کاربران می‌توانند تاریخ تولد دوست خود را به این دستیار دیجیتالی بگویند و از او بخواهند که این تاریخ را در روز مقرر به آن‌ها یادآوری کند.

همچنین مانند گوگل اسیستنت، برای پرسیدن سؤال‌های متمادی دیگر نیازی به گفتن کلیدواژه نخواهید داشت. به‌عنوان مثال، بعد از پرسیدن سؤال «آب‌وهوا چطور است؟»، بلافاصله می‌توانید بپرسید «آخر هفته چطور؟» و این دستیار صوتی تشخیص می‌دهد که همچنان به دنبال آگاهی از وضعیت آب‌وهوا در آخر هفته هستید.

یکی از امکانات جالب الکسا، امکان تعریف مهارت برای آن است. این یعنی اگر بخواهید ماشین خود را تعمیر کنید، می‌توانید ابتدا مهارت موردنظر را فرابخوانید و سپس مشکل خود را به الکسا بگویید. حالا در این به‌روزرسانی جدید، آمازون در تلاش است که الکسا به‌تنهایی بتواند مهارت‌های مربوط به سؤال کاربر را پیدا کند. مدیر این دستیار دیجیتالی گفته که این موضوع چالش بسیار بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شود و الکسا در هنگام شنیدن سؤال باید بتواند از بین چند ده هزار مهارت، مورد مربوط را به‌سرعت پیدا کند.

برچسب‌ها: ,