لیست اخبار و رویدادها

گوشی جدید LG در حد یک بلندگوی حرفه‌ای است

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در شرایطی که بیشتر کارخانه‌های ساخت گوشی‌ها از جک هدفون صرفنظر کرده‌اند، ال.جی اعلام کرده که در نسخه جدیدش یعنی گوشی‌های G7 THINQ که به زودی به بازار می‌آیند چند ویژگی جدید در این رابطه اضافه کرده است. گوشی‌های LG به واسطه داشتن چهار مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ (quad-DACs) از نظر کیفیت صدا بخصوص در هدست‌های حرفه‌ای مشهور شدند. آنهایی که به هدفون‌های باکیفیت علاقه دارند و عاشقان صدا و موسیقی همیشه این ویژگی گوشی‌های LG را ستایش کرده‌اند. مشخص است که امروز اکثر مردم از طریق گوشی‌های هوشمندشان موسیقی گوش می‌دهند. در مهمانی‌ها از طریق بلوتوث به بلندگوها وصل می‌شویم. در باشگاه‌ها هدفون‌ها را به گوشی‌ها وصل می‌کنیم و حتی موقع رانندگی هم سیستم صوتی ماشین را به گوشی وصل می‌کنیم. بنظر می‌رسد که LG هم شرایط امروز را درک کرده و تمرکزش را در گوشی جدید G7 THINQ روی موضوعی گذاشته که برای همه ما اهمیت زیادی دارد و آن مسئله صداست.

اولین ویژگی این گوشی جدید چیزی است که کمپانی به آن بلندگوی BOOMBOX می‌گوید. گفته می‌شود که این بلندگو حجم صدا را بیش از ۶ دسی‌بل افزایش می‌دهد. صدای باس تولید شده توسط دستگاه را هم دو برابر می‌کند. کمپانی این بلندگوهای جدید را داخل گوشی قرار داده است. به علاوه روش‌اش را در استفاده از فضای داخلی بهبود بخشیده تا جای بیشتری برای طنین صدا وجود داشته باشد. اگر تا به حال شاهد اجرای یک ارکستر در آمفی تئاتر بوده باشید این ایده را دارید که چطور در آن فضا حجم صدای موسیقی کلاسیک برای جمع زیادی از حضار چند برابر می‌شود. به هر حال طراحی این گوشی‌ها به کاربر اجازه می‌دهد که کیفیت صدای گوشی‌شان حتی از بلندگوهای اکسترنال هم بیشتر باشد. این ویژگی به خصوص وقتی گوشی روی سطح یا در جعبه قرار می‌گیرد اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند. وقتی گوشی را روی سطح بگذارید شبیه ووفر عمل می‌کند(با صدای پایین فرکانس تولید می‌کند) که باعث می‌شود حجم صدا بلندتر شود. ما پیش از این بلندگوهایی دیده‌ایم که به این شیوه طراحی شده‌اند اما حالا LG این تکنولوژی را در گوشی هوشمندش به کار برده است.

دومین ویژگی مربوط به صدای G7 THINQ سیستم سراند DTS:X 3D است.(DTS از فناوری‌های چند کاناله صدا متعلق به شرکت DTS است که متخصص در فرمت‌های صدای فراگیر دیجیتال است. این شرکت، قبلا به عنوان ارائه دهنده سیستم‌های سینمای دیجیتال خانگی شناخته می‌شد.) DTS سال ۲۰۱۶ عرضه شد و هدفش این بود که برای سیستم‌های سراند صدای سه بعدی یا در حقیقت فراگیر را تقویت کند. آنها در حقیقت روی سیستم‌های ۷.۱ تمرکز کردند اما علاوه بر آن راه‌هایی پیدا کردند که با استفاده از سیستم‌های معمولی هم بتوانند این صدا را تولید کنند. سیستم‌هایی که فقط دو اسپیکر و یک ساب‌ووفر دارند. DTS می‌تواند تجربه مشابهی را فقط با استفاده از هدفون هم خلق کند. اما این تکنولوژی را در گوشی‌ها نمی‌دیدید. حالا چه برای موسیقی و چه فیلم DTS برای گوشی هوشمندتان از این تکنولوژی استفاده کرده است. شاید این بهترین دلیل برای نگهداشتن جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری باشد.

LG اعلام کرده برای آنهایی که صدا را دوست دارند DAC چهار مبدل دیجیتال به آنالوگ دارد و تا دو هزارم درصد اعوجاج صدا را کم می‌کند.

بلندگوی دوم روی گوشی‌های سامسونگ گلکسی S9 برای خیلی کاربران جذاب بود. این یکی هم احتمالا با موفقیت روبه‌رو شود.