لیست اخبار و رویدادها

«انتقام‌ جویان: جنگ بی‌نهایت» رکورد افتتاحیه تاریخ سینمای آمریکا را زد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در اولین هفته نمایش، فیلم انتقام‌ جویان : جنگ بی ‌نهایت( اونجرز ) آخرین فیلم ابرقهرمانی استودیوی مارول نیامده رکوردشکنی کرد. فروش کلی فیلم در اولین هفته اکرانش به ۲۵۰ میلیون دلار رسید. به این ترتیب رکورد قبلی را که متعلق به فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با ۲۴۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ بود پشت سر گذاشت.

«انتقام‌ جویان: جنگ بی‌ نهایت» در قله یک دهه اخیر فیلم‌های قهرمانی قرار می‌گیرد. فیلم در فروش اخر هفته‌اش انقلابی در گیشه به پا کرد: پنجشنبه شب ۳۹ میلیون دلار فروخت و فروش روز جمعه‌اش نزدیک به ۱۰۶ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. بعد روز شنبه با ۸۳ میلیون دلار رکوردشکنی کرد. و تازه همه این عدد و رقم‌ها فقط مربوط به آمریکاست. در اکران بین‌المللی به رقم مبهوت‌کننده ۳۸۰ میلیون دلار رسید تا کم‌کم و به تناوب فروش هفته اولش را به ۶۳۰ میلیون دلار برساند.

اوایل امسال یک فیلم ابرقهرمانی دیگر یعنی «بلک پنتر»(پلنگ سیاه) هم تعداد زیادی رکورد زد. و نه تنها به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در ماه فوریه بعد از «انتقام جویان» تبدیل شد که لقب پرفروش‌ترین فیلم از سوی یک کارگردان سیاهپوست را هم دریافت کرد. فروش خوبش در گیشه‌ها ادامه پیدا کرد و در نهایت به عدد یک میلیارد دلار رسید.

باید منتظر بمانیم که درخشش «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» ( اونجرز ) در گیشه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. چون بلاک‌باسترهای تابستانی زیادی در راهند که می‌توانند به حکومتش خاتمه دهند از جمله مهم‌ترین‌هایشان هم «ددپول ۲» و «سولو: یک داستان جنگ ستارگان» است.

فروش قسمت جدید «انتقام جویان» دور از انتظار هم نبود. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» جدیدترین محصول مشترک استودیوی مارول و دیزنی با ۲۲۵ میلیون دلار فروش افتتاحیه، رکورد تازه‌ای را در گیشه امریکای شمالی رقم خواهد زد. خب فیلم هم تحلیلگران را ناامید نکرد.