لیست اخبار و رویدادها

اپل واچ شاید به face ID مجهز شود

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کاشف به عمل آمده که در سال ۲۰۱۶ اپل یک پتنت ثبت‌ کرده بوده که ظاهرا مربوط به استفاده از فناوری Face ID روی اپل واچ می‌شود. فناوری تشخیص هویت از روی چهره‌ی اپل یا همان Face ID اولین بار در آیفون ۱۰ استفاده شد و جای Touch ID را گرفت. این فناوری احتمالا روی آیپدهای آینده استفاده می‌شود و بنابراین بعید نیست که اپل آن را به اپل واچ و دیگر محصولات هم بیاورد.

چیزی که بخصوص باعث می‌شود این طرح جالب و هیجان‌انگیز بنظر برسد این است که مهندسان اپل در سال ۲۰۱۶، یعنی زمانی این پتنت را ثبت کردند که Face ID چیزی جز یک پتنت و البته یک فناوری آزمایشی در مرکز تحقیقاتی اپل نبود. در پتنتی که اخیرا کشف شده از Face ID نام برده نشده و در عوض فقط نام فناوری «تشخیص هویت» آمده است. احتمالا علتش این است که نمی‌خواستند ایده face ID به بیرون درز کند.

با وجود ارائه شدن این طرح، سخت است بگوییم که آیا اپل آن را قطعا به واقعیت تبدیل خواهد کرد یا نه. گاهی اوقات طرح‌ها ارائه و ثبت می‌شوند تا بقیه‌ی شرکت‌ها نتوانند در صورت رسیدن به ایده‌های مشابه، آن‌ها را به راحتی پیاده‌سازی کنند. حالا این طرح اپل فقط برای محافظت از اموال شرکت باشد یا واقعا اجرا شود فعلا منوط به حدس و گمان است اما مهم این است که خریداران اپل واچ اصلا از این طرح رضایت خواهند داشت یا نه.