لیست اخبار و رویدادها

سیستم عامل iOS 13 با قابلیت‌های ویژه برای آیپد در راه است

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با وجودی که هنوز زمان مشخصی برای انتشار iOS 12 اعلام نشده، شایعات عجیب و جذابی درباره‌ی iOS 13 به گوش می‌رسد. چند روز پیش در توییتی که به نقل از مارک گارمن در حساب کاربری بلومبرگ منتشر شد، ادعا شده بود اپل در حال توسعه‌ی iOS 13 با ظاهری جدید و متمرکز بر پشتیبانی بهتر از آیپد است. در حال حاضر صفحه اصلی آیپد کم و بیش شبیه صفحه‌ی آیفون است و این نسخه‌ی iOS قرار است ظاهری متفاوت به آیپد بدهد. البته به جز صفحه‌ی اصلی، در بخش‌های زیادی از تبلت اپل نیاز به بهسازی احساس می‌شود که در اخبار مربوط به iOS 13 به آن‌ها اشاره‌ای نشده است. بر طبق گفته‌ی مارک گارمن، با انتشار iOS 13 اپلیکیشن Files دستخوش تغییرات قابل توجهی خواهد شد و ویژگی‌هایی شبیه آنچه که در سیستم عامل MacOS وجود دارد را در نسخه‌ی آیپد iOS خواهیم دید.

به تازگی یکی از گزارشگران سایت خبری Darling Fireball به نقل از یک منبع دست دوم گفته بود اپل در حال طراحی اپلیکیشن‌هایی است که روی هر دو سیستم عامل خود قابل نصب و استفاده هستند. در مورد زمان انتشار این نسل از اپلیکیشن‌ها اختلاف نظر وجود دارد اما پیش‌بینی‌ها خبر از در دسترس بودن این اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۱۹ می‌دهند. با این اوصاف اگر آیپد بتواند برنامه‌هایی که پیش از این روی سیستم عامل MacOS دیده بودیم را نصب و اجرا کند باید منتظر تغییرات بسیار جذابی در شیوه‌ی کاربری این تبلت محبوب باشیم.

اگر به خاطر داشته باشید چند سال قبل شایعاتی در زمینه‌ی ادغام iOS و MacOS منتشر شده بود که اپل به صورت رسمی آن را امری غیر ممکن اعلام کرده بود و گفته بود که این ادغام مورد علاقه‌ی کاربرانش نخواهد بود. با توجه به موضوعاتی که در بالا بیان شد به نظر می‌رسد توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی که قابلیت نصب و اجرا در هر دو سیستم عامل اپل را داشته باشند امری منطقی به نظر می‌رسد. گرچه هنوز نمی‌توان با قطعیت نسبت به اخبار منتشر شده درباره‌ی اپل واکنش نشان داد، اما به نظر می‌رسد ۲۰۱۹ سال جذابی برای کاربران اپل باشد.

برچسب‌ها: , ,