لیست اخبار و رویدادها

قیمت و جزییات اشتراک آنلاین نینتندو سوییچ مشخص شد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کمی بیشتر از یک سال از عرضه‌ی جدیدترین کنسول نینتندو می‌گذرد؛ کنسولی که ادغام یک کنسول خانگی و یک کنسول دستی است و در همه حال می‌توان از آن استفاده کرد. نینتندو از همان زمان عرضه‌ی سوییچ، به وجود یک سرویس اشتراکی آنلاین برای این کنسول اشاره کرد، ولی اطلاعاتی از این سرویس ارایه نداده بود.

نینتندو جزییات و قیمت اشتراک سرویس آنلاین نینتندو سوییچ را مشخص کرده است و برخلاف سرویس‌های مشابه مثل پلی‌استیشن پلاس و ایکس‌باکس لایو گلد، سرویس «سوییچ آنلاین» (Switch Online) قیمتی بسیار پایین‌تر دارد.

مثل پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان، بازی کردن آنلاین با نینتندو سوییچ هم نیازمند اشتراک سرویس Switch Online خواهد بود. با این حال، نینتندو گفته است که برخی بازی‌ها ممکن است نیازی به این اشتراک نداشته باشند. در حال حاضر تمام بازی‌های نینتندو سوییچ که قابلیت بازی کردن آنلاین چند نفره دارند، مثل ARMS یا Splatoon 2 یا Mario Kart 8 نیازمند اشتراک سرویس سوییچ آنلاین هستند.

اشتراک سوییچ آنلاین نه تنها بازی کردن آنلاین چند نفره را روی سوییچ ممکن می‌کند، بلکه شامل تعدادی بازی رایگان هم هست. البته برخلاف مایکروسافت و سونی، بازی‌هایی که نینتندو به صورت رایگان با سرویس سوییچ آنلاین ارایه می‌کند، مربوط به چند ده سال پیش هستند.

۲۰ بازی کنسول NES یا فامیکام به صورت رایگان در اختیار مشترکان سرویس سوییچ آنلاین قرار خواهد گرفت. به مرور زمان به تعداد این بازی‌ها افزوده می‌شود. این بازی‌های قدیمی با قابلیت‌هایی مثل امکان بازی کردن به صورت آنلاین و چند نفره بروزرسانی شده‌اند و شامل عناوینی مثل «سوپر ماریو»، «افسانه‌ی زلدا» و «دانکی کانگ» هستند.

مشترکان سرویس سوییچ آنلاین می‌تواند فایل‌های ذخیره‌ی بازی‌ها را به صورت ابری هم ذخیره کنند و آن‌ها را همیشه در حساب کاربری خود داشته باشند.

نینتندو قرار است تخفیف‌های ویژه‌ای به هنگام خرید بازی‌ها برای مشترکان سوییچ آنلاین در نظر بگیرد.

قیمت اشتراک سوییچ آنلاین از این قرار است:

    ۱ ماهه: ۴ دلار
    ۳ ماهه: ۸ دلار
    ۱ ساله: ۲۰ دلار

برخلاف پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، هر اشتراک به یک حساب کاربری محدود است. یک سرویس خانوادگی هم به صورت یک ساله و با قیمت ۳۵ دلار ارایه می‌شود که امکن استفاده از سوییچ آنلاین را برای کل حساب‌های کاربری کنسول فراهم می‌کند.

سرویس سوییچ آنلاین از سپتامبر سال جاری (شهریور) راه اندازی می‌شود. تا ماه سپتامبر بازی کردن آنلاین رایگان باقی خواهد ماند.