لیست اخبار و رویدادها

امکان حذف تاریخچه گوگل به کاربران سرویس‌های این شرکت داده می‌شود

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گوگل سال‌هاست تاریخچه‌ای از فعالیت‌های کاربر را ذخیره می‌کند و حذف تاریخچه گوگل همواره یکی از دغدغه‌های کاربران بوده است. این تاریخچه شامل موارد متعددی از جمله صفحه‌های بازدید شده و دانلود فایل‌های گوناگون است. اما علاوه بر این‌ها گوگل تاریخچه‌ی موارد جست‌وجو شده و بازدیدهای آنلاین توسط کاربران را هم ضبط می‌کند. بسیاری از کاربران علاقه‌ای به ذخیره شدن این موارد نداشته و همواره به ذخیره‌ی اجباری آن‌ها اعتراض داشته‌اند. اخیرا گوگل اعلام کرده که کاربران می‌توانند تاریخچه‌ی فعالیت‌های آنلاین خود، به ویژه جست‌وجوهایی که انجام داده‌اند را حذف کنند.

حذف تاریخچه گوگل بخشی از موافقت جدیدی است که این شرکت امریکایی بر اساس مقررات حفظ حریم خصوصی در اروپا انجام داده است. مقرراتی که اخیرا با عنوان قوانین حفاظت از اطلاعات عمومی در اتحادیه اروپا به تصویب رسیده است. به گفته‌ی گوگل، با توجه به تلاش‌های این شرکت امریکایی برای هماهنگی با قوانین حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا، وضعیت کنترل کاربران بر اطلاعات خود تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است و کاربران به راحتی می‌توانند از چگونگی و میزان اطلاعات جمع‌اوری شده‌ی آنان توسط گوگل مطلع شوند.

حالا همه‌ی کاربران به راحتی و تنها با چند کلیک در بخش My Activity، می‌توانند تاریخچه‌ی فالیت‌ها و جست‌وجوهای پیشین خود در موتور جست‌وجوی گوگل را حذف کنند. حذف اطلاعات توسط کاربران می‌تواند هم به صورت جداگانه و انتخابی و هم به صورت طبقه‌بندی شده صورت گیرد. این طبقه‌بندی‌ها ممکن است بر اساس تاریخ جست‌وجو یا محتوای وارد شده در مرورگر بوده یا بر اساس سرویس‌های مختلف از قبیل یوتیوب و نقشه‌خوان گوگل باشد.

علاوه بر این، گوگل همچنین اجازه می‌دهد که کاربران کنترل بیشتری روی تاریخچه‌های آنلاین خود از قبیل سابقه‌ی موقعیت‌های مکانی، فعالیت‌های تحت وب، استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف و سوابقی از این نظیر داشته باشند و جمع‌آوری و نشان‌ دادن این اطلاعات به سایرکاربران به صورتی محدودتر صورت بگیرد. این خبر می‌تواند برای کاربرانی که همواره نگران امنیت حریم خصوصی خود هستند خبری مهم و خوشحال‌کننده محسوب شود.

منبع: ubergizmo

برچسب‌ها: