لیست اخبار و رویدادها

اپل با شکایت بازماندگان قربانیان سقوط پرواز ۸۰۴ مصر روبرو شد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بر اساس یک پرونده‌ی حقوقی که اخیرا ثبت شده، علت سقوط هواپیمای خطوط هوایی مصر داغ شدن بیش از حد گوشی تلفن آیفون ۶S ساخت شرکت اپل بوده است. پرواز شماره ۸۰۴ خطوط هواپیمایی مصر که در از فرودگاه شارل دوگل پاریس راهی قاهره بود، در تاریخ ۳۰ اردی‌بهشت ۱۳۹۵ در آب‌های دریای مدیترانه سقوط کرد و ۶۶ نفر از مسافرین و خدمه‌ی این پرواز کشته شدند. حالا و پس از دو سال از گذشت حادثه، خانواده‌های جمعی از قربانیان ادعا کرده‌اند که پیدا شدن مدارکی نشان می‌دهد علت اصلی سقوط هواپیما آتش گرفتن کابین ناوبری بر اثر داغ شدن بیش از حد آیفون ۶S یا آیپد مینی کمک خلبان در هواپیمای ایرباس A320 مصری بوده است.

خانواده‌‌های قربانیان این حادثه ادعا کرده‌اند بر اساس مدارک به دست آمده، داغ شدن بیش از حد یکی از دیوایس‌های ساخت اپل منجر به آتش گرفتن آن و سرایت آتش به کابین خلبان شده است. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که آتش پس از مدت کوتاهی به صورت غیرقابل مهار درآمده و در آخر باعث سقوط هواپیما در آب‌های دریای مدیترانه شده است.

با ثبت این پرونده‌ی حقوقی، برخی از کارشناسان صنعت هوایی بیان کرده‌اند که احتمال سقوط هواپیما بر اثر داغ شدن یک دیوایس الکترونیکی را ضعیف دانسته‌اند. به گفته‌ی این کارشناسان، احتمال این که آتش بر اثر یک انفجار کوچک در زیر کابین خلبان یا جرقه‌ی سیم‌های برق بر اثر یک اتصال کوتاه و اختلال الکتریکی در سیستم ناوبری هواپیما رخ داده باشد بسیار بیشتر است.

با این وجود خانواده‌ی قربانیان پرواز ۸۰۴ خطوط هواپیمایی مصر همچنان عقیده دارند مدارک کافی برای مقصر دانستن شرکت امریکایی اپل در فاجعه‌ی سقوط هواپیمای ایرباس A320 و کشته شدن عزیزانشان وجود دارد. در شکایت ثبت شده توسط بازماندگان این حادثه، نام شرکت هواپیمایی مصر به عنوان متهم ردیف دوم پس از شرکت امریکایی اپل به چشم می‌خورد.

منبع: TMZ

برچسب‌ها: ,