لیست اخبار و رویدادها

گوگل قصد دارد ساعت هوشمند پیکسل را عرضه کند

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

طبق شایعاتی که برخی از سایت‌های خبری تکنولوژی منتشر کرده‌اند، گویا گوگل قصد دارد ۳ ساعت هوشمند پیکسل را در پاییز معرفی کند. این گجت‌ها به احتمال زیاد مجهز به تراشه‌ی اختصاصی کوالکام برای گجت‌های پوشیدنی خواهند بود که با همکاری نزدیک با گوگل ساخته شده‌ است. این تراشه به دلیل اندازه‌ی کوچکی که دارد می‌تواند موجب کاهش پهنای ساعت هوشمند شود و علاوه بر امکان افزایش عمر باتری، از قابلیت‌های داخلی مانند GPS، LTE، وای‌فای و سنسور ضربان‌قلب هم بهره می‌برد.

گوگل همچنین مشغول کار بر مدل جدید هدفون پر سروصدای خود، به نام «پیکسل بادز ۲» (Pixel Buds 2) است. بر اساس گزارش‌ها، این گجت‌ها در فصل پاییز در کنار گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال معرفی می‌شوند. پیکسل بادزهای جدید احتمالا از همان عمر باتری خوب نسل قبل خود بهره می‌برند ولی امیدواریم ویژگی‌های نه‌چندان مناسب این مدل را نداشته باشند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به یکپارچگی ضعیف با گوگل اسیستنت، قابلیت‌های لمسی ضعیف و فقدان قابلیت حذف صدای محیط اشاره کنیم.

ارائه‌ی ساعت هوشمند پیکسل اقدامی منطقی محسوب می‌شود. گجت‌های مبتنی بر Wear OS روزبه‌روز بهتر از گذشته می‌شوند، اما در مقایسه با اپل واچ‌ها، توجهات چندانی را جلب نمی‌کنند. اگر گوگل بتواند یک طراحی (یا طراحی‌های) مرجع را خلق کند، این گجت‌ها می‌توانند الهام‌بخش دیگر سازندگان برای ساخت گجت‌های پوشیدنی جذاب‌تری شوند.

هنوز در مورد ظاهر ساعت هوشمند پیکسل اطلاعات چندانی نداریم، اما اگر گوگل بخواهد بیش از یک ساعت را عرضه کند، احتمالا شاهد ساعت‌های اختصاصی برای موارد مختلف خواهیم بود. مانند کاری که شرکت ال‌جی با ساعت‌های Watch Sport و Watch Style را کرد؛ تمرکز این ساعت‌ها معطوف به کاربران طرفدار تناسب اندام و افراد طرفدار مد روز بود. در هر صورت، باید بگوییم که اگر قول کوالکام مبنی بر عمر باتری بالای تراشه‌ی این شرکت حقیقت داشته باشد، می‌توانیم انتظار این را داشته باشیم که چنین ساعت هوشمندی در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Watch OS، از عمر باتری بالاتری بهره ببرد. همین موضوع می‌تواند جذابیت ساعت هوشمند پیکسل را در نگاه خریداران دوچندان کند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها: , ,