لیست اخبار و رویدادها

اپل به اولین شرکت ۱ تریلیون دلاری جهان تبدیل می‌شود

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در اواخر هفته‌ی گذشته با رسیدن مجموع ارزش سهام اپل به ۹۴۳ میلیارد دلار، این شرکت امریکایی تنها به ۶٪ افزایش ارزش تا تبدیل شدن به اولین شرکت ۱ تریلیون دلاری جهان نیاز دارد. شرکت آمازون که پیش از این بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌ بودند اولین شرکتی باشد که این عنوان را به نام خود ثبت کند، حالا برای رسیدن به ارزش سیزده رقمی به ۲۹٪ افزایش ارزش سهام احتیاج دارد. سهام شرکت اپل به لطف دو رویداد اخیر این شرکت با افزایشی خارق‌العاده مواجه شد تا فاصله‌ی ارزش این شرکت از ارزش آمازون با اختلافی چشم‌گیر مواجه شود.

دو هفته‌ی پیش تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل با اعلام میزان درآمد این شرکت خیال سهام‌داران و سرمایه‌گذاران اپل را در مورد میزان تقاضای آیفون X راحت کرد. مدیر اجرایی اپل در این رویداد گفت آیفون X پرفروش‌ترین آیفون تاریخ اپل در این بازه‌ی زمانی بوده است. در راستای اخبار مربوط به افزایش ارزش سهام اپل خبر خرید ۷۵ میلیون سهم اپل توسط وارن بافت که یکی از مشهورترین سرمایه‌گذاران ایالات متحده است در بازه‌ی زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۱۸ منتشر شد. بافت که یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌رود، عموما در حوزه‌ی تکنولوژی سرمایه‌گذاری نمی‌کند. اما با منتشر شدن این خبر می‌توان دریافت که جهش اپل توانسته توجه او را به این حوزه جلب کند. بر اساس گزارش CNBC در ابتدای ماه گذشته، بافت اذعان داشته اپل سودآورترین شرکت سهامی در ایالات متحده به شمار رفته و ارزش سهام آن به بیش از دو برابر دومین شرکت سود آور امریکا خواهد رسید.

گزارش اپل مبنی بر سود ۱۳.۸ میلیارد دلاری این شرکت در بازه‌ی سه ماهه‌ی منتهی به ماه مارس ۲۰۱۸ این واقعیت را نشان می‌دهد این میزان سود ۴۳٪ بیشتر از سود ۹.۶ میلیارد دلاری آمازون از زمان تاسیس این فروشگاه اینترنتی در سال ۱۹۹۵ میلادی است.

منبع: phonearena