لیست اخبار و رویدادها

گوشی ارزان‌قیمت نوکیا X6 رسما معرفی شد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی، گوشی نوکیا X6 در چین معرفی شد. این گوشی که تا مدتی پیش از آن به‌عنوان نوکیا X یاد می‌شد، برای بازار چین طراحی و ساخته شده است. این گوشی هوشمند، اولین گوشی ساخت نوکیا است که از بریدگی نمایشگر و نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌برد. از بین قطعات داخلی آن هم می‌توانیم به تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۳۶ و حداکثر ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایات حافظه داخلی اشاره کنیم.

در پشت گوشی نوکیا X6 ، دو دوربین تعبیه شده که یکی از آن‌ها از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و دیگری از سنسور سیاه و سفید ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم لنزهای آن‌ها هم f/2.0 است. در مورد دوربین سلفی هم باید به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.0 اشاره کنیم. از بین ویژگی‌های نرم‌افزاری هم نباید قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس، حالت عکاسی HDR و حالت Bothie برای عکاسی همزمان با دوربین‌های پشت و جلو را از قلم بیندازیم.

این گوشی مجهز به اندروید ۸.۱ اوریو است و در داخل بدنه هم یک باتری ۳۰۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تعبیه شده که از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود. در پشت بدنه یک حسگر اثر انگشت قرار دارد و در قسمت فوقانی گوشی هم جک هدفون تعبیه شده است.

این گوشی در کشور چین در سه رنگ مشکی، آبی تیره و نقره‌ای عرضه می‌شود و از لحاظ قیمت و مشخصات هم ۳ نسخه‌ی مختلف از آن‌ها تولید و عرضه می‌شود. مدل ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی ۲۰۰ دلار،۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۲۳۵ دلار و ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۲۶۵ دلار قیمت دارد. هنوز در مورد تاریخ عرضه یا احتمال فروش در دیگر کشورها خبر جدیدی اعلام نشده است.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها: ,