لیست اخبار و رویدادها

گلکسی نوت ۹ احتمالا ویژگی شگفت‌انگیزی نخواهد داشت

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد سامسونگ گلکسی نوت ۹ احتمالا ویژگی هیجان‌انگیز و جدیدی به عنوان پرچم‌دار امسال سامسونگ ندارد. بنابراین احتمال دارد سامسونگ امسال سورپرایژ ویژه‌ای برای طرفداران خود درنظر نداشته باشد.

گلکسی نوت ۹ احتمالا ظاهر پرچم‌دار قبلی خود یعنی نوت ۸ را به امانت می‌گیرد و به صفحه نمایش کم‌حاشیه AMOLED مجهز می‌شود. جدای ظاهر شکیل ولی همان آشنا، گفته می‌شود این گوشی از تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ و ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد. پیش از این شایعه‌ای به گوش رسید که سامسونگ احتمالا نوت ۹ را به سنسور تشخیص اثر انگشت روی صفحه مجهز می‌کند، اما چیزی نگذشت که چند منبع خبری این موضوع را رد کردند. این منابع ادعا کردند که گلکسی S10 اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که به این ویژگی مجهز می‌شود.

وقتی سامسونگ گوشی گلکسی S8 را رونمایی کرد، تقریبا همه را شگفت زده کرد. سامسونگ با طراحی این گوشی کم‌حاشیه، سنت‌شکنی کرد. خیلی از رسانه‌ها از ظاهر جدید و چشم‌نواز آن گفتند و به مشخصات فنی مطلوب آن اشاره کردند. بعد آن نوبت به گلکسی S9 رسید؛ همان گوشی با ظاهری مشابه پرچم‌دار قبلی خود و مشخصات فنی به‌روزشده. این گوشی نتوانست مثل گلکسی اس۸ نظر خیلی از مشتریان را به سوی خود جلب کند. همین موضوع باعث شد تا فروش این گوشی افت پیدا کند و در مقایسه با رقبایی مثل آیفون حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. در همین راستا Tae Kim خبرنگار CNBC Financial در توییتر خود اعلام کرد که فروش گلکسی S9 در تمام اپراتورهای آمریکا بجز T-Mobile با افت همراه بوده. این موضوع باعث شده تا شاهد افت قیمت این گوشی باشیم.

به نظر می‌رسد سامسونگ پس از انقلاب طراحی گوشی‌های خود، فعلا سورپرایز ویژه‌ای در پیش ندارد؛ حتی اگر آن گوشی یک پرچم‌دار پرادعایی به نام گلکسی نوت ۹ باشد. درنهایت طبق گزارش‌های اخیر به نظر می‌رسد از گلکسی نوت ۹ نمی‌توانیم انتظار ویژگی‌های انقلابی باشیم و بهتر است به ظاهر فعلی و مشخصات فنی قوی‌تر اکتفا کنیم. درحالی از ظاهر گلکسی نوت ۹ سخن می‌گوییم که گوشی‌های پرچم‌دار اخیر سامسونگ از سبک طراحی مشابهی بهره می‌برند. هم‌چنین خیلی از شرکت‌ها درحال معرفی گوشی‌های کم‌حاشیه هستند که درنهایت باعث می‌شود شکل و شمایل گوشی‌ها شبیه به هم شود. بنابراین شرکت‌ها نیاز دارند برای فروش بیشتر، نظر مشتریان را با ویژگی‌های هیجان‌انگیز جلب کنند.

منبع: BGR