لیست اخبار و رویدادها

بی‌ام‌و مجوز تست اتومبیل‌های خودران را در چین دریافت کرد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شرکت گروه خودروسازی بی‌ام‌و موفق شد مجوز مربوط به تست اتومبیل خودران را در چین دریافت کند. با این حساب، بی ام و اولین خودروساز خارجی در چین است که موفق به دریافت این مجوز شد.

شرکت ب‌ام‌و مجوز تست اتومبیل‌های خودران (ICV) را در چین دریافت کرد. مهندسان ب‌ام‌و از این پس می‌توانند بدون نیاز به نظارت دولت چین، اتومبیل‌های خودران را در جاهای مختلف این کشور مورد آزمایش و بررسی قرار دهند. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم مهندسان این خودروساز آلمانی از پیچیدگی ترافیک‌های شهر، اطلاعات زیادی جمع کنند. از این دیتا بیس به منظور پیشرفت هوش مصنوعی سیستم‌ها و ارتقای کنترل اتومبیل در حالت خودران استفاده می‌شود. گفته شده شرکت بی ام و اتومبیل‌های خود را عموما در شانگهای و مکان‌های اطراف این شهر تست خواهد کرد؛ چراکه در این منطقه مجتمع تحقیقاتی ب‌ام‌و احداث شده و ۶۰ نیرو در آن‌جا فعالیت می‌کنند.

کمپانی بی‌ام‌و درنظر دارد سطح چهارم اتومبیل‌های خودران را توسعه دهد. در این سطح، خودرو می‌تواند به طور خودکار در مناطقی که دتیای لازم از نقشه جاده وجود دارد، رانندگی کنند. اگر خاطرتان باشد، پیش از این خبری برایتان نوشتیم و از رانندگی بدون نقشه اتومبیل‌های خودران MIT گفتیم. محققان علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT سیستم جدیدی را تحت عنوان Maplite توسعه داده‌اند. این سیستم می‌تواند به اتومبیل خودران اجازه دهد تا به کمک اطلاعات GPS و سنسورهای مختلف، حتی بدون نیاز به نقشه سه بعدی هدایت شوند. با وجود دستیابی به سطح چهارم اتومبیل خودران، بازهم به حضور یک اپراتور حین رانندگی نیاز است.

آمریکا، چین و اروپا جزو مناطق استراتژیک و مهم برای تست اتومبیل‌های خودران هستند. از آن‌جایی که شهرهای چین درحال رشد هستند، چالش‌های جدیدی به وجود می‌آید. به همین دلیل است که در مهندسان چین از راه‌حل‌هایی مثل ساخت اتوبان‌های چند طبقه استفاده می‌کنند؛ چیزی که در دیگر کشورها نمی‌توان سراغ گرفت. حالا ب‌ام‌و با دریافت مجوز اخیر برای تست اتومبیل‌های خودران، دیتای مهمی از چالش‌های رانندگی در چین کسب می‌کند. بنابراین این خودروساز می‌تواند هوش مصنوعی جهت هدایت اتومبیل‌های خودران را ارتقا دهد.

منبع: Motorauthority

برچسب‌ها: