لیست اخبار و رویدادها

تبلت سرفیس جدید با اندازه‌ای کوچک‌تر و قیمتی ارزان‌تر به بازار می‌آید

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شرکت مایکروسافت قصد دارد همچنان از نام سرفیس برای کامپیوترهای سبک و قابل حمل خود استفاده کند. شایعات می‌گویند جدیدترین عضو خانواده‌ی سرفیس که به بازار معرفی می‌شود، یک تبلت سبک‌وزن ۱۰ اینچی خواهد بود. شرکت امریکایی مایکروسافت قصد دارد خانواده‌ی محصولات خود را با تولید یک تبلت سرفیس گسترش دهد. این محصول جدید دیوایسی ارزان‌قیمت است که می‌تواند از جدیدترین نسخه‌های سیستم عامل ویندوز پشتیبانی کند.

به گزارش وب‌سایت خبری بلومبرگ، سرفیس ده اینچی جدید اندازه‌ای شبیه به یک آیپد معمولی دارد و کمی از سرفیس لپ‌تاپ‌های ۱۲ اینچی کوچک‌تر است. محصول جدید با قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد و در چهار گوشه‌ی بدنه‌ی آن دیگر خبری از زوایای تیز مانند مدل‌های قبلی نخواهد بود. گفته می‌شود خمیدگی لبه‌های این تبلت از آن دیوایسی شبیه به آیپد خواهد ساخت. برای اولین بار در تاریخ خانواده‌ی سرفیس، از درگاه USB-C برای شارژ و ارتباط با دیگر دیوایس‌ها در این تبلت استفاده می‌شود.

با وجودی که انتظار می‌رود تبلت سرفیس در حدود ۲۰ درصد سبک‌تر از دیگر مدل‌های این خانواده باشد، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این کاهش وزن در باتری این محصول تاثیر منفی گذاشته و با هر شارژ کامل و در صورت استفاده‌ی عادی ۴ ساعت کمتر از باتری دیگر محصولات سرفیس کار خواهد کرد. طبق گفته‌ی مایکروسافت سرفیس پروی فعلی با هر شارژ کامل می‌تواند ۱۳.۵ ساعت مورد استفاده قرار بگیرد. منابعی که نخواستند نام‌شان فاش شود گفته‌اند پردازشگر اصلی و پردازشگر گرافیکی این تبلت ساخت شرکت اینتل خواهد بود. گفته می‌شود علت این مخفی‌کاری تلاش مایکروسافت برای پنهان کردن جزییات این پروژه تا زمان عرضه‌ی آن به بازار است.

مایکروسافت پیش از این هم برای ساخت تبلت‌های سبک و ارزان قیمت اقداماتی کرده بود. در سال ۲۰۱۵ سرفیس RT با نسخه‌ی محدودی از ویندوز به بازار آمد. برای این تبلت هم یک پردازشگر اینتل مدل اتم در نظر گرفته شده بود. به گفته‌ی مایکروسافت سیستم عامل خاص آن تبلت با اکوسیستم ویندوز ۱۰ سازگاری کامل داشت. شاید بتوان گفت دلیل تصمیم مایکروسافت برای ساخت یک تبلت فوق باریک و سبک، عدم اهمیت این دو نکته در دیگر مدل‌های ساخته شده در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بوده است.

بعضی کارشناسان اعتقاد دارند این تصمیم مایکروسافت در راستای تمرکز شرکت اپل بر روی ساخت محصولات ارزان‌قیمت و کمک آموزشی است. به نظر می‌رسد با تصمیم اپل برای ساخت آیپدهای ساده‌تر و ورود به فضاهای آموزشی، رقبایی مانند مایکروسافت هم با تولید محصولاتی مشابه وارد این رقابت شوند.

منبع: Forbes

برچسب‌ها: