لیست اخبار و رویدادها

Previous Next

ایسر اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به آلکسا را عرضه می‌کند

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

منشی هوشمند شرکت آمازون یعنی «الکسا» (Alexa) نه تنها از کورتانا و گوگل محبوب‌تر است و به لطف اسپیکرهای هوشمند، در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، بلکه به منشی هوشمند اصلی کامپیوترها هم تبدیل خواهد شد. شرکت ایسر (Acer) از اولین لپ‌تاپ‌های دنیا که منشی هوشمند آمازون در آن‌ها به صورت پیش‌فرض نصب شده و قابل استفاده است، رونمایی کرده.

لپ‌تاپ‌های هیبریدی Spin 3 و Spin 5 شرکت ایسر اولین لپ‌تاپ‌هایی خواهند بود که می‌توان روی آن‌ها از آلکسا استفاده کرد. این لپ‌تاپ‌ها به ترتیب قرار است از روز ۲۳ و ۲۵ ماه می وارد بازار شوند.

اینترنت اشیا یکی از محبوب‌ترین اتفاقات حال حاضر حوزه‌ی تکنولوژی است و منشی‌های هوشمند هم در مرکز آن‌ها قرار دارند. امروزه آلکسا در دستگاه‌های زیادی پیدا می‌شود؛ از تبلت‌های خود آمازون گرفته تا هدفون‌ها و ساندبارها و صد البته اسپیکرهای خود آمازون یعنی «دات» و «اکو» و مابقی. در نتیجه اینکه آلکسا به لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها بیاید، اصلا موضوعی دور از ذهن به نظر نمی‌رسید.

البته فقط هم قرار نیست لپ‌تاپ‌های جدید ایسر به منشی هوشمند آمازون مجهز شوند. ایسر گفته است که از ماه آینده لپ‌تاپ Nitro Spin 5 هم که در اصل یک لپ‌تاپ گیمی است را با یک آپدیت نرم‌افزاری مجهز به آلکسا می‌کند. تعداد زیادی از مدل‌های مختلف سری لپ‌تاپ‌های Swift و Aspireو Switch هم در ماه‌های آینده از سوی ایسر آپدیت خواهند شد تا افراد بتوانند روی آن‌ها هم از آلکسا استفاده کنند. شرکت ایسر می‌گوید که اگر یکی از این لپ‌تاپ‌ها را دارید، در ماه‌های آینده به نرم‌افزار Acer Care Center سر بزنید تا ببینید آیا آپدیت برای لپ‌تاپ شما عرضه شده است یا نه.

لپ‌تاپ‌های ایسر یک پردازنده‌ی جداگانه برای پردازش دیجیتال صدا دارند که بر پایه‌ی سیستم Intel Smart Sound Technology کار می‌کند و مشخصا طراحی شده است تا با صدای افراد و تشخیص لغات و جملات کار کند. برخی از لپ‌تاپ‌های ایسر مثل Spin 5 چهار میکروفون مجزا دارند و می‌توانند صدای شما را حتی از فاصله‌های دور بشنوند و فرمان‌ها را به آلکسا بدهند، آن هم حتی در محیط‌های شلوغ و بزرگ. دیگر لپ‌تاپ‌های ایسر فقط از دو میکروفون برای تشخیص صدا استفاده می‌کنند.

مثل دیگر منشی‌های هوشمند، با استفاده از آلکسا می‌توان کارهای مختلفی انجام داد؛ کارهایی مثل برنامه ریزی برای روزهای مختلف، پرسیدن وضعیت آب و هوا یا گوش دادن به موسیقی. اگر لپ‌تاپ را به خانه‌ی دیجیتال خود متصل کرده باشید، می‌توانید با فرمان صوتی، چراغ‌ها را خاموش و روشن، دمای خانه را تنظیم یا سیستم امنیتی خانه را بررسی کنید.

اگر لپ‌تاپ ایسر ندارید، لازم نیست نگران باشید؛ چون آمازون می‌خواهد منشی هوشمند خود را به بیشتر لپ‌تاپ‌هایی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند اضافه کند. شرکت ایسر فقط از رقبای خود زودتر دست به کار شده است.

منبع: LaptopMag

برچسب‌ها: ,