لیست اخبار و رویدادها

سونی عرضه‌ی دوباره‌ی پلی‌استیشن کلاسیک را بررسی می‌کند

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، شرکت سونی در حال بررسی ارائه‌ی دوباره‌ی پلی‌استیشن کلاسیک است. بازگشت به گذشته همیشه مفهوم جذابی در دنیای بازی‌های ویدیویی بوده است. بسیاری از شرکت‌های مرتبط با بازی‌های کامپیوتری اغب با ارائه‌ی محصولاتی خاص به گذشته‌ی خود نگاهی می‌اندازند و با این حرکت خاطرات دوران کودکی مخاطبان خود را زنده می‌کند. حالا اخباری منتشر شده که می‌گویند سونی هم مانند شرکت‌های دیگر مرتبط با دنیای بازی‌هایی ویدیویی در حال بررسی این تصمیم است.

مدیر بخش سرگرمی‌های سونی، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری Mantan، نگرش شرکت به ارائه‌ی دوباره‌ی اولین کنسول پلی‌استیشن و بازی‌های مختص به آن را بعد از نزدیک به ۲۴ سال توضیح داد. جان کودرا گفت سونی از مدت‌ها قبل در حال بررسی این ایده بوده است. با این‌حال به نظر برخی از علاقمندان دنیای بازی‌های ویدیویی، صحبت‌های مدیر بخش سرگرمی‌های سونی تنها به امکان عرضه‌ی دوباره‌ی اولین نسخه‌ی پلی‌استیشن اشاره دارد.

جان کودرا در بخشی از مصاحبه‌اش گفت بود که سونی همیشه نگاهی مثبت به گذشته‌ی خود دارد. در بخش دیگری از متن مصاحبه آمده است: من فکر می‌کنم راه‌های مختلفی برای ارائه‌ی دوباره‌ی کنسول پلی‌استیشن کلاسیک وجود دارد. ما در شرکت سونی با جدیت در حال بررسی این راه‌ها و پیدا کردن بهترین آن‌ها هستیم. این مدیر سونی رخ دادن این اتفاق را به صورت قطعی تایید نکرد، اما از این مصاحبه می‌توان نتیجه گرفت با توجه به عرضه‌ی کنسول قدیمی نینتندو و استقبال قابل توجه از آن، سونی هم با جدیت در حال بررسی عرضه‌ی دوباره‌ی کنسول قدیمی خودش است. ارائه‌ی دوباره‌ی دو کنسول NES و SNES کلاسیک از سوی نینتندو فروشی بالغ بر پنج میلیون دستگاه را برای این شرکت به دنبال داشت. البته شاید پخش شدن شایعاتی در مورد عرضه‌ی دوباره‌ی کنسول قدیمی شانزده بیتی شرکت سگا هم در تصمیم سونی بی‌تاثیر نبوده است.

گفته می‌شود شرکت سونی در راه ساخت و عرضه‌ی دوباره‌ی اولین نسل از کنسول بازی خود با مشکلاتی هم مواجه است. این شرکت برای ساخت دوباره‌ی این کنسول به همراهی شرکت‌های جانبی بیشتری نسبت به نینتندو نیاز دارد. بر خلاف نینتندو، بسیاری از بازی‌هایی که برای کنسول پلی‌استیشن ۱ عرضه شدند ساخت شرکت‌های دیگری غیر از سونی بودند. بازی‌هایی مانند Final Fantasy 7، Tomb Raider، Crash Bandicoot و Metal Gear Solid که از محبوب‌ترین بازی‌های این کنسول به شمار می‌روند، همه توسط شرکت‌های دیگری به غیر از سونی ارائه شدند. حالا در صورتی که روند مذاکره با شرکت‌هایی که این بازی‌ها را ارائه کرده‌اند برای تولید دوباره‌ی آن‌ها طولانی شود، دیدار دوباره با کنسول خاطره‌انگیز سونی هم به این زودی ممکن نخواهد شد.

منبع: Game Revolution

برچسب‌ها: ,