لیست اخبار و رویدادها

مدل اگزینوس گلکسی نوت ۹ سریع‌تر از مدل اسنپ‌دراگون است

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

پرچم‌داران سامسونگ در چند سال اخیر، با توجه به منطقه‌ی عرضه، از تراشه‌ی یکسانی بهره نمی‌برند. گوشی‌های گلکسی اس ۹ که چندی پیش عرضه شدند هم همین‌گونه بودند و این موضوع برای گلکسی نوت ۹ هم که تا چند ماه دیگر عرضه می‌شود، صدق می‌کند. مدتی پیش نتیجه‌ی بنچمارک گلکسی نوت ۹ مبتنی بر تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ منتشر شد و حالا نتیجه‌ی بنچمارک مدل مبتنی بر اگزینوس ۹۸۱۰ این گوشی منتشر شده است. همانند مدل اسنپ‌دراگون، این مدل هم از اندروید ۸.۱ اوریو بهره می‌برد و مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم است.

با توجه به نتیجه‌ی بنچمارک مربوط به مدل مبتنی بر اگزینوس، باید بگوییم که سرعت این مدل بالاتر از مدل مبتنی بر اسنپ‌دراگون است. اگر بخواهیم منظورمان را دقیق‌تر بیان کنیم، باید بگوییم که این مدل در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای موفق به اخذ امتیاز ۲۷۳۷ و در آزمایش‌های چندهسته‌ای موفق به اخذ امتیاز ۹۰۶۴ شده است (در مورد مدل اسنپ‌دراگون، این امتیازات به ترتیب ۲۱۹۰ و ۸۸۰۶ بودند). با توجه به این بنچمارک‌ها، می‌توانیم نتیجه بگیریم که مدل اگزینوس گلکسی نوت ۹ کمی سریع‌تر از مدل اسنپ‌دراگون است. البته چنین موضوعی چندان تعجب‌آور نیست، زیرا گلکسی اس ۹ مبتنی بر اگزینوس ۹۸۱۰ سریع‌تر از مدل مبتنی بر اسنپ‌دراگون ۸۴۵ بود.

همانند گوشی‌های گلکسی اس ۹ و ۹ پلاس که از اگزینوس ۹۸۱۰ بهره می‌برند، به احتمال زیاد مدل اگزینوس نوت ۹ در آمریکا عرضه نمی‌شود و در این کشور-حداقل به‌صورت رسمی-فقط مدل مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ در معرض فروش قرار می‌گیرد. فارغ از این بحث‌ها، امیدواریم گوشی نوت ۹ جانشین شایسته‌ای برای گوشی جذاب و باکیفیت گلکسی نوت ۸ باشد.

منبع: phonearena