لیست اخبار و رویدادها

اپل آیفون‌های جدید را با صفحه نمایش OLED به بازار می‌فرستد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بر اساس گزارش منتشر شده در سایت خبری South Korea’s Electronic Times.، اپل قصد دارد برای تمام مدل‌های آیفون که طی سال آینده به بازار می‌آیند، از صفحه‌نمایش‌های جدید و پیشرفته استفاده کند. این شرکت معروف امریکایی می‌خواهد از نمایشگرهای مدرن organic light-emitting diode (OLED) در گوشی‌های هوشمند آیفون استفاده کند. این صفحه نمایش‌ها در قیاس با نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) تصاویر را به صورت روشن‌تر و با کیفیتی بالاتر نمایش می‌دهند.

به گزارش منابع گوناگونی که در زمینه‌ی اخبار فناوری فعالیت می‌کنند، سازنده‌ی یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان اخیرا برنامه‌ریزی سه مدل جدید آیفون را برای ارائه در سال آینده آغاز کرده و تصمیم گرفته که همه‌ی آنها را به پنل‌های OLED مجهز کند. به گزارش خبرگزاری CNBC، اپل تا کنون هیچ اظهار نظری در مورد صحت این شایعات نکرده است. تا امروز تنها محصول اپل که به نمایشگر OLED مجهز شده آیفون X بوده است. حتی آیفون‌هایی که در جایگاه یک پله پایین‌تر نسبت به آیفون X قرار دارند، یعنی آیفون ۸ و ۸ پلاس هم همچنان از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند. پیش از این وب‌سایت خبری اپل اینسایدر گفته بود به طور قطع حداقل دو مدل از سه آیفون آینده به نمایشگر OLED مجهز خواهند بود.

با وجودی که نمایشگرهای OLED تصاویر را با کیفیتی خارق‌العاده به کاربر نشان می‌دهند، اما به خاطر قیمت بالایی که دارند هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. استفاده از این نوع پنل قیمت نهایی گوشی را تا حد زیادی بالا می‌برد. قیمت بالای آیفون X نشان‌دهنده‌ی همین نکته است.

در پی انتشار این خبر، در بورس سهام توکیو اتفاق جالبی افتاد. پخش شایعه‌ی استفاده از پنل‌های OLED توسط اپل کافی بود تا سهام شرکت Japan Display با سقوط ۲۰ درصدی مواجه شود. استفاده از نمایشگرهای مدرن برای همه آیفون‌های جدید، برای این شرکت ژاپنی که یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان اصلی صفحه نمایش LCD برای اپل است، مشکل ساز شده است.

منبع: CNBC

برچسب‌ها: