لیست اخبار و رویدادها

فیفا داور تبانی کار عربستان را از جام جهانی ۲۰۱۸ حذف کرد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با اعلام رسمی فیفا، فهد المرداسی در جام جهانی ۲۰۱۸ حاضر نخواهد بود. فهد المرداسی ۳۲ ساله و جوان که خیلی سریع پله‌های ترقی را طی کرده بود و حتی قرار بود از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به جام جهانی فرستاده شود، حالا باید بازی‌ها را از خانه تماشا کند.

پس از اینکه چند هفته قبل فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد المرداسی به خاطر تبانی، تا پایان عمر از قضاوت ممنوع است و از فیفا خواست این داور را از لیست اعزامی‌های جام جهانی خط بزند، این اتفاق در نهایت امروز رخ داد. به گزارش آ اس، در حکم فیفا حتی کمک‌های داور عربستانی که نقشی در تبانی نداشتند هم از جام جهانی ۲۰۱۸ محروم شده‌اند. فیفا داور اولی جانشین المرداسی نمی کند اما به جای دو کمک داور محروم شده او، ۲ داور را که یکی از آنها از امارات (محمد عبدالله) و دیگری از ژاپن(ریوجی ساتو) است را به روسیه فرا خوانده است.

تیم داوری علیرضا فغانی(ایران)، روشن ایرماتوف(ازبکستان) و نواف شکرالله(بحرین)، سه تیم داوری آسیا در جام جهانی خواهند بود و احتمالا دو داور دعوت شده هم در جریان بازی های اضافی، به این ۳ تیم کمک کنند.

اتحادیه فوتبال عربستان هفته گذشته اعلام کرد مدیر یکی از تیم های حاضر در فینال جام حذف این کشور مدارکی در اختیار آنها قرار داده که نشان می‌دهد فهد المرداسی به این تیم پیشنهاد دریافت رشوه برای تغییر نتیجه بازی داده است. اتحادیه فوتبال عربستان مجبور شد پیش از برگزاری آن دیدار، داور دیگری جایگزین این داور کند.

فدراسیون بین المللی فوتبال اعلام کرده مدارک اتحادیه فوتبال عربستان به خوبی تخلف فهد المرداسی را ثابت می کند و این داور تا پایان عمر از حضور در مسابقاتی که تحت نظارت فیفا برگزار می شود محروم خواهد بود.