لیست اخبار و رویدادها

کوالکام از یک تراشه اختصاصی برای واقعیت افزوده و مجازی رونمایی کرد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شرکت کوالکام از اولین تراشه اختصاصی خود برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رونمایی کرد. این تراشه که اسنپ‌دراگون XR1 نام دارد، قرار است به‌عنوان قلب تپنده‌ی هدست‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده و مجازی انجام وظیفه کند.

هرچند قدرت پردازش این تراشه از لحاظ موارد مربوط به واقعیت مجازی و افزوده قابل مقایسه با قدرت تراشه‌های سری ۸۰۰ اسنپ‌دراگون نیست، اما کوالکام گفته که تراشه XR1 از پس خروجی ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه برمی‌آید و همچنین انرژی بسیار کمی را مصرف می‌کند. در ضمن این تراشه  از API های تصویری معروفی مانند OpenGl، OpenCL و Vulcan هم پشتیبانی می‌کند.

در زمینه‌ی صدا، این تراشه کاربران را ناامید نخواهد کرد. این تراشه از جدیدترین تکنولوژی‌های مربوط به صدا پشتیبانی می‌کند که می‌توانند تجربه‌ی خوبی را برای کاربر رقم بزنند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این تراشه، قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی است. این تراشه علاوه بر اینکه از پس پردازش بخش اعظمی از درخواست‌های مربوط به هوش مصنوعی برمی‌آید، با پردازش الگوریتم‌های یادگیری ماشینی در رابطه با تصاویر می‌تواند عملکرد گجت را در زمینه‌ی تجربه‌های مربوط به واقعیت افزوده بهبود ببخشد.

منبع: Phone Arena