لیست اخبار و رویدادها

شایعه: پیکسل میان‌رده از اسنپ‌دراگون ۷۱۰ بهره می‌برد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گوگل قصد یک گوشی میان‌رده را وارد خانواده‌ی پیکسل‌ها کند. از مدت‌ها پیش شایعات زیادی در مورد این پیکسل میان‌رده منتشر شده که طبق برخی از این شایعات، بازار اصلی این گوشی کشور هند خواهد بود. حالا بعد از مدت‌ها، شایعه‌ی نسبتا موثقی در مورد ویژگی‌ها و تاریخ عرضه‌ی این گوشی یا نسل بعدی آن منتشر شده است.

بنا به ادعای این منبع خبری، گوگل مشغول کار بر یک گوشی است که از تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰ بهره می‌برد و در نیمه اول ۲۰۱۹ عرضه می‌شود. البته این منبع خبری اشاره‌ای به نام این گجت نکرده و تنها به گوشی بودن آن بسنده کرده است. برخی از منابع پیش از این گفته بودند که این گجت یک تبلت خواهد بود، اما با توجه به حذف بی سروصدای بخش تبلت‌ها از سایت رسمی اندروید، چنین موضوعی بعید به نظر می‌رسد.

اگر این گجت واقعا همان پیکسل میان‌رده باشد، احتمالا نسل دوم این گوشی خواهد بود. زیرا طبق گزارش‌های متعدد، نسل اول این گوشی در ماه ژوئیه یا آگوست امسال عرضه می‌شود و هدف اصلی آن عرضه در هند و بازار دیگر کشورهای در حال توسعه است.با توجه به اینکه گفته می‌شود گوشی مذکور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار می‌شود، پس هنوز این گجت در مراحل اولیه طراحی و ساخت قرار دارد و شاید مشخصات آن دستخوش تغییر یا حتی این پروژه به طور کلی کنار گذاشته شود.

اسنپ‌دراگون ۷۱۰ تراشه‌ی جدید شرکت کوالکام به حساب می‌آید که قرار است در میان‌رده‌های سطح بالا تعبیه می‌شود. این تراشه قدرت و عملکرد بسیار خوب را برای گوشی‌هایی با قیمت‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار به ارمغان می‌آورد. گوشی شیائومی Mi 8 SE اولین گوشی هوشمندی است که از این تراشه بهره می‌برد.

نسل قبلی این تراشه، اسنپ‌دراگون ۶۶۰ بود که گوشی‌هایی مانند ویوو X۲۱، نوکیا ۷ پلاس، شیائومی Mi Note 3 و HTC U12 Life از آن بهره می‌بردند. در مقایسه با اسنپ‌دراگون ۶۶۰، این مدل جدید قادر به ارائه‌ی عملکرد بهتر و ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتر خواهد بود و همچنین از قابلیت‌های مربوط به یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی هم پشتیبانی می‌کند.

نسل‌های قبلی گوشی‌های پیکسل، گجت‌های پرچم‌دار و گران‌قیمتی محسوب می‌شوند. گوگل با عرضه‌ی پیکسل میان‌رده نسبتا ارزان‌قیمت، به بهای افزایش فشار بر دیگر تولیدکنندگان گجت‌های اندرویدی، می‌تواند بازار خود را گسترش دهد.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها: ,