لیست اخبار و رویدادها

گوگل بخش تبلت را از سایت اندروید حذف کرد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با وجود گوشی گلکسی نوت ۹ که قرار است در ماه سپتامبر عرضه شود، سوالی که مطرح می‌شود این است که دیگر چه کسی به تبلت اندرویدی سطح بالا نیاز خواهد داشت؟ روزبه‌روز اندازه‌ی نمایشگر گوشی‌های باکیفیت افزایش می‌یابد و به همان نسبت میزان تقاضا برای خرید تبلت کمتر می‌شود. علاوه بر این، معمولا کاربران تبلت‌ها به دنبال جدیدترین ترندهای روز نیستند و عمدتا بعد از چند سال استفاده به فکر خرید تبلت جدیدی می‌افتند. با توجه به این مسائل، حذف بی سروصدای بخش تبلت از سایت اندروید ، موضوع چندان تعجب‌آوری محسوب نمی‌شود. در ضمن باید بگوییم که گوگل در مورد اندروید P اشاره‌ای به نسخه‌ی تبلت آن نکرده و همین نشان می‌دهد که گوگل دیگر توجه چندانی به تبلت‌ها نشان نمی‌شود.

روزی روزگاری تبلت‌ها برای استفاده از اندروید باید از یک نسخه جداگانه استفاده می‌کردند. نام این اندروید «کندوی عسل» (Honeycomb) بود و تبلت ساخت موتورولا به نام Xoom اولین تبلتی بود که از این نسخه بهره می‌برد. در زمان عرضه‌ی این نسخه از اندروید، آیپد هنوز یک سالش هم نشده بود و ۹ ماه بعد از عرضه تبلت Xoom، سامسونگ گلکسی نوت مجهز به نمایشگر ۵ اینچی را معرفی کرد. با این کار، رقابت بر سر بزرگ‌تر کردن نمایشگر گوشی‌ها آغاز شد.

بدون پشتیبانی گوگل، احتمالا دیگر به این زودی‌ها شرکت‌های بزرگ دست به ساخت تبلت‌های باکیفیت نخواهند زد. طبق آمار شرکت IDC، سال گذشته ۱۶۳.۵ میلیون تبلت به فروش رفت که نشان می‌دهد در مقایسه با سال ۲۰۱۶ آمار فروش تبلت‌ها حدود ۶.۵ درصد کاهش یافته است. اپل همچنان در زمینه‌ی تبلت‌ها حرف اول را می‌زند و حالا به نظر می‌رسد گوگل شکست را در این زمینه پذیرفته است. در عین حال، برخی از خبرها حاکی از این است که گوگل می‌خواهد شرکت‌های سازنده‌ی تبلت‌ها را به استفاده از سیستم‌عامل Chrome OS ترغیب کند. از آنجایی که این سیستم‌عامل می‌تواند اپلیکیشن‌های اندرویدی هم اجرا کند، احتمال وقوع چنین چیزی امکان‌پذیر به نظر می‌رسد. در همین زمینه می‌توانیم به شرکت ایسر اشاره کنیم که در ماه مارس از اولین تبلت مجهز به این سیستم‌عامل پرده‌برداری کرد.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها: , ,