لیست اخبار و رویدادها

برنامه‌ریزی سفت و سخت فیات کرایسلر برای تولید خودروهای الکتریکی جدید

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

وقتی حرف از ماشین‌های الکتریکی به میان می‌آید، بیشتر ما به یاد تسلا می‌افتیم؛ همان خودروسازی که این چند سال اخیر بازار ماشین‌های الکتریکی را رسما قبضه کرده. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی دیگر هم به فکر طراحی و ساخت اتومبیل‌های الکتریکی هستند. به طور مثال کمپانی‌هایی نظیر ب‌ام‌و و پورشه بیکار ننشسته‌اند و قصد دارند با ساخت اتومبیل‌های الکتریکی هیجان‌انگیز طی سال‌های پیش‌رو برای تسلا خط و نشان بکشند. چندوقتی می‌شود که شرکت فیات کرایسلر هم به تکاپوی تولید ماشین برقی افتاده است. در جدیدترین خبرها مشخص شده که این کمپانی برنامه‌ریزی کرده تا سال ۲۰۲۲ بیشتر از ۳۰ خودرو الکتریکی روانه‌ی بازار کند؛ طراحی بیشتر از ۳۰ اتومبیل الکتریکی کم‌تر از ۵ سال!

فیات‌کرایسلر یک هلدینگ خودروسازی چندملیتی است که مدیریت برندهای زیادی نظیر فراری، مازراتی و فیات را بر عهده دارد. این گروه‌خودروسازی درنظر دارد تا ۴ سال آینده ماشین‌های الکتریکی متنوعی را طراحی و تولید کند. این خودروها برخلاف برخی از محصولات کنونی این شرکت هیبریدی نیستند، بلکه تنها از قوای محرکه برقی بهره می‌برند و کاملا الکتریکی هستند. فیات کرایسلر برای برنامه تولید خودروهای الکتریکی قصد دارد ۱۰.۵ میلیارد دلار (یعنی بیشتر از ۱۰ هزار میلیون دلار!) سرمایه‌گذاری کند که بدون شک عدد قابل توجهی است. این شرکت پیش‌بینی کرده بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از فروش محصولات آینده خود به اتومبیل‌های پاک اختصاص پیدا می‌کند. اگر این پیش‌بینی درست از آب درآید، پیشرفت خوبی را می‌توان برای فیات کرایسلر در زمینه ساخت ماشین‌های سبز دانست. با این حال، آمار پیش‌بینی شده چندان قابل ملاحظه نیست. در همین باب، مدیرعامل فیات کرایسلر بیان کرده که موتورهای احتراق داخلی و فسیلی در آینده هنوز در سبد محصولات این گروه خودروسازی به چشم می‌خورد.

فیات کرایسلر در صدد آن است که با سخت‌گیری در تعیین استانداردهای آلایندگی بتواند کم کم جای خود را در آمریکا، اروپا و چین باز کند. اگر این خودروساز سطح تولید آلایندگی CO2 را کاهش ندهد، ممکن است بعدها در فروش در مارکت بعضی از کشورها با مشکل روبرو شود. به طور مثال، پاریس درنظر دارد در آینده‌ای نه چندان دور با خودروهای بنزینی و دیزلی خداحافظی کند. حتی‌آلمان که مهد تمدن خودروسازهای بزرگ است، اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ تردد خودروهای بنزینی را ممنوع می‌کند. در این صورت خودروسازهایی برنده رقابت هستند که به جمع اتومبیل‌های پاک پیوسته باشند. بی دلیل نیست که فیات کرایسلر تلاش می‌کند تا هرچه زودتر به دنیای خودروهای الکتریکی وارد شود.

منبع: Engadget