لیست اخبار و رویدادها

تصاویر نهایی گلکسی نوت ۹ منتشر شد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

هنوز مدت زیادی از انتشار تصاویر احتمالی گوشی گلکسی نوت ۹ بر اساس شایعات و گمانه‌زنی‌ها نگذشته بود که تصاویر جدیدی از این گوشی پرچمدار سامسونگ منتشر شد. حالا رسانه‌ی OnLesaks که مرجعی معتبر در زمینه‌ی تصاویر گجت‌ها قبل از عرضه‌ی رسمی آن‌ها محسوب می‌شود، عکس‌هایی را منتشر و ادعا کرده که به رندر نهایی محصول پیشروی سامسونگ دست پیدا کرده است. به گزارش این رسانه، طرح‌های کامپیوتری منتشر شده از گلکسی نوت ۹، دقیق‌ترین شکل از ظاهر نهایی این گوشی را نشان می‌دهند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، با انتشار عکس‌های جدید این گوشی معلوم شد که گلکسی نوت جدید با مدل قبلی خود یعنی گلکسی نوت ۸ تفاوت چندانی از نظر ظاهری ندارد. صفحه‌ی روی گوشی تقریبا هیچ تغییری نکرده است و تنها با دقت زیاد می‌توان حس کرد که قاب صفحه نمایش در قسمت بالا و پایین اندکی نسبت به مدل قبلی نازک‌تر شده‌اند. بخش‌های بالایی و پایینی گوشی هم تغییر خاصی نداشته‌اند. درگاه USB Type-C، بلندگوی مشبک، و قلم کلاسیک سری نت در همان جاهای قبلی خود قرار گرفته‌اند. خبر خوب برای علاقمندان به استفاده از هدفون‌های متنوع هم وجود جک ۳.۵ میلی‌متری است و از قرار معلوم سامسونگ همچنان قصد حذف آن را مانند دیگر گوشی‌های پیشروی بازار ندارد.

اما این تمام ماجرا نیست. اگر به طرح‌های منتشر شده اعتماد کنیم، متوجه می‌شویم که طراحان سامسونگ در بخش پشتی گلکسی نوت ۹ تغییراتی اعمال کرده‌اند. دوربین دوتایی مدل جدید بر خلاف مدل قبلی به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و حسگر شناسایی اثر انگشت کاربر، کمی پایین‌تر از لنزها قرار گرفته است.

بر اساس شایعات منتشر شده، ابعاد گلکسی نوت جدید ۱۶۱.۹×۷۶.۳×۸.۸ میلی‌متر است. در صورت صحت این شایعه، مدل جدید از نظر اندازه هم تغییر محسوسی نسبت به مدل پیش از خود نداشته است. برای جدیدترین عضو خانواده گلکسی نوت، همچنان صفحه نمایشگر ۶.۳ اینچی سوپر آمولد در نظر گرفته شده است. احتمال می‌رود که این صفحه نمایش با کیفیت تصویر ۱۴۴۰×۲۹۶۰ عرضه شود.

با توجه به تغییرات اندکی ظاهری، به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد طرفدارانش را با توانایی‌های گوشی جدید غافلگیر کند. میزان و نحوه ارتقاء قطعات به کار رفته در این گوشی، همواره با شایعات فراوانی همراه بوده است. احتمال می‌رود سامسونگ برای گلکسی نوت ۹ پردازشگر اسنپدراگون کوالکام ۸۴۵ را انتخاب کرده باشد. همچنین استفاده از یک باتری قدرتمند ۳۸۵۰ میلی‌آمپر ساعتی، خبر خوبی برای طرفداران این گوشی محبوب است. تقریبا همه‌ی دنبال کنندگان اخبار مربوط به گوشی جدید سامسونگ مطمئن هستند که این شرکت کره‌ای برای دوربین به‌کار رفته در این گوشی ویژگی‌های جدید و غافلگیرکننده‌ای را در نظر گرفته است.

به احتمال زیاد سامسونگ پیش از موعد مقرر و در میانه‌ی تابستان پیش رو از پرچمدار جدید خود رونمایی می‌کند. هرچند ادعا شده که این تصاویر، طرح‌های نهایی این گوشی هستند، اما همچنان تا زمان رونمایی رسمی باید منتظر ماند و دید که سامسونگ قرار است چگونه طرفداران خود را غافلگیر کند. آیا تنها قطعات به‌کار رفته در گوشی گلکسی نوت ۹ دستخوش تغییر خواهند شد یا باید منتظر اتفاق خاصی در شکل ظاهری این گوشی پرچمدار باشیم؟

منبع: Phone Arena