لیست اخبار و رویدادها

نویسندگان HBO طرحی بر اساس اتفاقات پیش از داستان بازی تاج و تخت می‌نویسند

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شبکه تلویزیونی HBO به تازگی سفارش نوشتن متنی را برای ساخت یک سریال جدید تلویزیونی داده است. این سریال که قرار است پس از پایان پخش مجموعه‌ی بازی تاج و تخت ساخته و پخش شود، به ماجراهای پیش از آغاز قصه‌ی بازی تاج و تخت می‌پردازد. این شبکه که در حال کار بر روی پنج پروژه‌ی سنگین تلویزیونی برای سال آینده است اعلام کرده که تنها برای یکی از این پروژه‌ها درخواست یک طرح ابتدایی را به تیم نویسندگانش داده است. این پروژه داستان اتفاقاتی را روایت می‌کند که هزاران سال قبل از آنچه که در جهان سری داستان‌های بازی تاج و تخت دیده‌ایم رخ داده‌اند. نوشتن این طرح ابتدایی زیر نظر جرج آر آر مارتین، نویسنده‌ی اصلی این مجموعه و با همراهی جین گلدمن آغاز شده است.

به گفته‌ی شبکه‌ی HBO، این سریال تلویزیونی قرار است به اسرار وحشتناکی در مورد سرزمین افسانه‌ای وستروس بپردازد. با دیدن این سریال مشخص می‌شود که وایت واکرها برای اولین بار چگونه متولد شدند و خانواده‌های افسانه‌ای مانند استارک، لنیستر و تارگرین چگونه شکل گرفته‌اند. با این‌حال HBO گفته که نتیجه‌ی نهایی با آنچه که اکنون تصور می‌شود بسیار متفاوت است.

اگر اهل دنبال کردن کتاب‌ها یا مجموعه‌ی تلویزیونی بازی تاج و تخت باشید می‌توانید حدس بزنید که با توجه به مقیاس وسیع و تاریخ طولانی جهان این مجموعه داستان، این پروژه می‌تواند پتانسیل بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک سری تلویزیونی جذاب و البته پرخرج داشته باشد. پیچیدگی‌های اتفاقات، خانواده‌ها و شخصیت‌های داستان هنگامی که حقیقت پشت این اسطوره‌ها آشکار شود، بسیار جذاب‌تر از تصور خواهند بود. با توجه به اخباری که HBO در زمینه‌ی این پروژه‌ی جدید منتشر کرده، قرار است شاهد حداقل چند قصه‌ی مرتبط با خاندان‌های افسانه‌ای که هم‌اکنون در این سریال می‌شناسیم باشیم.

به گفته‌ی سایت خبری هالیوود ریپورتر، این پروژه‌ی جدید قرار است سیر سقوط قهرمانان وستروس را از دوران طلایی‌ آن سرزمین به سال‌های تاریکی که در سریال دیده‌ایم را به تصویر بکشد. بر اساس این خبر به نظر می‌رسد در مجموعه‌ی جدید، قصه‌هایی از پادشاه شب، چگونگی شکل‌گیری نگهبانان شب و فرماندهان مراقبت کننده از دیوار و دوره‌ای تاریخی که با عنوان شب طولانی شناخته می‌شود بازگو شوند. داستان‌هایی که دنبال‌کنندگان مجموعه قصه‌های نغمه‌هایی از آتش و یخ گوشه‌هایی از آن را به خاطر دارند. همچنین با توجه به تاریخ طولانی سرزمین‌های بستر داستان انتظار می‌رود مجموعه‌ی جدید به قصه‌های دیگری از جمله چگونگی ساخت دیوار، منشاء پیدایش تخت پادشاهی معروف و ظهور اولیه‌ی قهرمان‌های افسانه‌ای اشاره کند.

با تمام این اوصاف می‌توان گفت هنوز راهی طولانی تا قطعی شدن ساخت این مجوعه در پیش است. هنوز فصل آخر سریال بازی تاج و تخت پخش نشده و طبق اعلام شبکه HBO قرار است با یک سال تاخیر در بهار سال ۲۰۱۹ روی آنتن برود. با وجود اعلام این شبکه برای سفارش طرح ابتدایی، هیچ تضمینی برای تبدیل شدن آن به یک سریال تلویزیونی وجود ندارد. دلایلی چون هزینه‌های بسیار بالا و زمان طولانی ساخت، از دلایل وجود شک در ساخت مجموعه‌ی جدید است. فعلا و تا سال آینده، علاقمندان به جهان افسانه‌ای که شبکه HBO به همراهی جرج آر آر مارتین خلق کرده، دغدغه‌ای مهم‌تر دارند: فصل آخر سریال بازی تاج و تخت.

منبع: The Verge