لیست اخبار و رویدادها

نسخه جدید جی‌میل برای اندروید با قابلیت پذیرش فرمان‌های حرکتی منتشر می‌شود

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گوگل اخیرا آپدیت جدیدی از اپلیکیشن سرویس پست الکترونیک جی‌میل را برای سیستم عامل اندروید آماده‌‌ی انتشار کرده است. این به روز رسانی شامل چندین ویژگی و پیشرفت جدید است که به منظور افزایش عملکرد برنامه به آن اضافه شده‌اند. این عمل‌کردها شامل توانایی‌های جدید برای استفاده‌ی ساده‌تر از اپلیکیشن و  پشتیبانی از فرمان‌های حرکتی کاربر می‌شوند.

اولین و اساسی‌ترین تغییر نسخه‌ی جدید، اضافه شدن پذیرش فعالیت‌های حرکتی است. برای دسترسی به این قابلیت کاربر باید به بخش General settings / Swipe actions مراجعه کند. با کلیک روی منوی جدید Swipe actions و فعال کردن آن، می‌توان ایمیل‌های موجود در لیست را به چپ یا راست کشید و بر روی آن‌ها کارهای متفاوتی انجام داد.

نسخه‌ی جدید با فرمان‌های حرکتی اضافه شده به آن، قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربر قرار داده است. کاربر در این نسخه از جی‌میل به آسانی می‌تواند ایمیل‌های خود را آرشیو کند، به سطل زباله‌ی مجازی بفرستد یا به عنوان ایمیل خوانده شده / خوانده نشده نشانه‌گذاری کند. همچنین جا‌بجا کردن ایمیل‌ها بین پوشه‌های مختلف و حتی سیستم یادآوری ایمیل‌های خاص به سادگی در دسترس کاربر قرار گرفته است. کاربر می‌تواند به دلخواه خود همیشه دو مورد از این قابلیت‌ها را با کشیدن ایمیل به چپ یا راست در دسترس خود داشته باشد.

هرچند جدیدترین به‌روز رسانی اپلیکیشن اندروید جی‌میل مراحل نهایی خود را طی کرده است، اما هنوز از طریق پلی‌استور گوگل در دسترس کاربران قرار نگرفته. کاربران هنوز باید مدتی صبر کنند تا گوگل این نسخه را بر روی سرورهای خود قرار داده و برای انتشار عرضه کند. هنوز مشخص نیست که به‌روز رسانی جدید چه زمانی برای تمام دیوایس‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید عرضه می‌شود، اما اخبار منتشر شده از سوی گوگل و شواهد دیگر نشان می‌دهند که این آپدیت تا حدود یک هفته‌ی دیگر منتشر خواهد شد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها: ,