لیست اخبار و رویدادها

اتومبیل‌های تسلا به‌زودی از قابلیت‌های خودران بیشتری بهره می‌برند

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تسلا در دو سال گذشته بارها قول ارائه‌ی قابلیت تمام خودران را به دارندگان اتومبیل‌های این شرکت داده است اما تا حالا چنین قولی عملی نشده است. با این حال، به نظر می‌رسد که به زودی اوضاع تغییر می‌یابد. ایلان ماسک اعلام کرده نسخه ۹ سیستم خودران این اتومبیل‌ها در ماه آگوست آماده‌ی عرضه می‌شود و این سیستم کم‌کم روانه‌ی اتومبیل‌های مربوطه خواهد شد. همچنین این کمپانی اعلام کرده که تمرکز توسعه‌دهندگان این نسخه عمدتا معطوف به ایمنی بوده و بعد از سال‌ها آزمون و خطا، حالا دیگر وقت عملی کردن بخش تازه‌ای از ویژگی‌های سیستم خودران این اتومبیل‌ها فرا رسیده است.

البته ارائه‌ی این نسخه به معنای کاملا خودران شدن اتومبیل‌های مجهز به این ویژگی نیست، بلکه ارائه‌ی این نسخه به معنای آن است که به‌زودی چنین اتومبیل‌هایی از قابلیت‌های پیشرفته‌تری بهره می‌برند. در این مورد باید این سوال را مطرح کنیم که تسلا چه زمانی می‌تواند اتومبیل‌های این شرکت را به سیستم کاملا خودران مجهز کند؟ در چند ماه اخیر، خبرهای مربوط به تصادفات اتومبیل‌های خودران سروصدای زیادی راه انداختند. با توجه به این نگرانی‌ها، تسلا مطمئنا دست به عصا خواهد بود و تا آنجایی که می‌تواند ارائه‌ی سیستم تمام خودران برای اتومبیل‌هایش را به تعویق می‌اندازد.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مربوط به اتومبیل‌های نسبتا خودران این است که راننده‌های آن‌ها اعتماد زیادی به چنین سیستم‌هایی دارند و در هنگام فعال بودن آن‌ها، مشغول گوشی خود می­شوند یا حتی صندلی راننده را ترک می‌کنند. به همین خاطر تسلا با ارائه‌ی قابلیت‌های پیشرفته‌تر در سیستم خودران، می‌خواهد احتمال وقوع تصادفات ناشی از اهمال راننده‌ها را کمتر کند؛ البته هنوز چنین سیستم‌هایی نمی‌توانند کاملا جایگزین راننده شوند و عمدتا فقط برای سناریوهای از پیش تعیین شده‌ آمادگی دارند.

منبع: Engadget