لیست اخبار و رویدادها

سکوت نایکی شکست؛ به خاطر تحریم‌های آمریکا به تیم ملی ایران کفش نمی‌دهیم

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کمپانی تولید البسه ورزشی نایکی بالاخره به ماجرای عدم تحویل کفش به تیم ملی ایران واکنش نشان داد و اذعان کرد که از ترس تحریم‌های آمریکا، این کار را کرده است.

این کمپانی حدود ۱۰ روز پیش اعلام کرد برخلاف عرف بین المللی نمی تواند تولیداتش را در اختیار بازیکن های تیم ملی ایران قرار دهد. این تصمیم با واکنش های منفی زیادی در سطح بین المللی مواجه شد اما این کمپانی تا امروز درباره این تصمیم اظهارنظری نکرده بود. خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از یک سخنگوی کمپانی نایکی نوشت: «تحریم‌های آمریکا باعث می شود نایکی به عنوان یک شرکت آمریکایی، نتواند در حال حاضر به تیم ملی ایران کفشی تحویل بدهد.»

این سخنگوی کمپانی نایکی به این خبرگزاری گفت: «تحریم‌هایی که نایکی می تواند اعمال کند، سال‌هاست که به قوت خود باقی است و بر اساس قانون، می‌توان آنها را اعمال کرد.»

خبرگزاری فرانسه نوشته که اعلام ناگهانی ناممکن بودن ارائه کفش‌های نایکی به ورزشکاران ایرانی، مسئولان فوتبال این کشور را سردرگم کرده زیرا در جام جهانی سال ۲۰۱۴ و در حالی که همین تحریم‌های امروز علیه ایران اعمال می‌شد، فوتبالیست‌های ایرانی توانسته بودند با کفش‌های نایک وارد زمین شوند.

هنوز مشخص نیست فدراسیون فوتبال ایران برای حل این مشکل چه تصمیم می گیرد اما مدیران فدراسیون بدون شک باید راهی به جز استفاده از محصولات این کمپانی آمریکایی پیدا کنند. سامان قدوس ستاره تیم ملی ایران یکی از بازیکن هایی بود که با وجود داشتن قرارداد رسمی با نایکی به عنوان اسپانسر شامل این تحریم شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ایران نوشت: «ورزشکاران به تجهیزات ورزشی خود عادت می‌کنند و این درست نیست که یک هفته مانده به چنین مسابقه مهمی، این تجهیزات را عوض کرد.»