لیست اخبار و رویدادها

آپدیت ویندوز مشکلات زیادی برای افراد به وجود می‌آورد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

موسسه‌ی آماری «ویچ» (Which) به تازگی تحقیقاتی از نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از سیستم عامل ویندوز کرده است. یکی از نتایج این تحقیقات، از وضعیت بسیار بد آپدیت‌های ویندوز می‌گوید. نیمی از کاربران ویندوز ۱۰ گزارش داده‌اند که به خاطر آپدیت ویندوز، همخوانی نرم‌افزارها و یا برخی از سخت‌افزارهای خود را از دست داده‌اند؛ طوری که آپدیت کردن ویندوز بیشتر به یک دردسر برای آن‌ها تبدیل شده است.

گزارش منتشر شده می‌گوید که مشکلات پیش آمده ناشی از آپدیت ویندوز، از ناهماهنگی‌های کوچک تا خرابی کامل یک کامپیوتر که هزینه‌های زیادی دارد را شامل می‌شوند.

تحقیقات موسسه‌ی Which روی ۱۱۰۰ نفر از کاربران ویندوز ۱۰ بوده است. بیشترین مشکل پیش آمده پس از آپدیت ویندوز از سوی کاربران، کار نکردن صحیح برنامه‌ها گزارش شده است. ۲۱ درصد خرابی‌ها در این دسته جای می‌گیرد و پس از آن مشکلات سخت‌افزاری هستند که ۱۶ درصد خرابی‌های پس از آپدیت ویندوز را شامل می‌شوند. خرابی‌های سخت‌افزاری، مشکلاتی مثل از کار افتادن اسپیکرها یا پرینترها پس از آپدیت ویندوز هستند.



در این گزارش آمده است: «برخی کاربران با کند شدن کامپیوتر خود مواجه شده‌اند، برخی دیگر می‌گویند که کامپیوتر آن‌ها کاملا از کار افتاده است. از بین افرادی که پس از آپدیت مشکل خرابی کامپیوتر پیدا کرده‌اند ۴۶ درصد مجبور شده‌اند تا دستگاه خود را به یک تعمیرکار بسپارند. میانگین هزینه‌ی تعمیر هم برای هر کامپیوتر ۶۷ پوند برآورد شده است.»

مایکروسافت در پاسخ به گزارش شرکت Which بیانیه‌ای صادر کرده است؛ بیانیه‌ای که می‌گوید: «ویندوز ۱۰ بالاترین میزان رضایت مشتریان و پایین‌ترین تعداد درخواست پشتیبانی را در مقایسه با تمام نسخه‌های دیگر ویندوز داشته است. ویندوز ۱۰ امن‌ترین و سالم‌ترین نسخه‌ی ویندوز است و ما هم کاربران خود را تشویق می‌کنیم تا همیشه آخرین نسخه‌ی آپدیت ویندوز را دریافت کنند.»



موسسه‌ی Which می‌گوید که مایکروسافت باید آپدیت‌های امنیتی را جدا از آپدیت‌های خود ویندوز منتشر کند تا افراد بتوانند در عین اینکه کامپیوتر خود در مقابل حمله‌های امنیتی مقاوم نگه می‌دارند، جلوی مشکلات ناشی از آپدیت ویندوز را بگیرند.

تعداد دستگاه‌هایی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند روز به روز در حال افزایش است؛ طوری که طبق آخرین آمار، تا ماه می سال ۲۰۱۸ تعداد دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ در دنیا حدود ۷۰۰ میلیون عدد است.

منبع: ZDnet