لیست اخبار و رویدادها

اپل با همکاری اپرا وینفری یک مجموعه‌ی ویدیویی می‌سازد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شرکت امریکایی اپل به تازگی قراردادی رسمی را اپرا وینفری برای ساخت یک مجموعه‌ی ویدیویی امضا کرده است.  طبق بیانیه‌ی رسمی که امروز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، این تهیه‌کننده‌ی مشهور امریکایی به زودی ساخت یک مجموعه برنامه را برای اپل آغاز خواهد کرد. شرکت اپل هنوز به روشنی نقش خانم وینفری را در ساخت این مجموعه مشخص نکرده است، اما رسانه‌های وابسته به این غول تکنولوژی گفته‌اند اپل و اپرا به زودی مجموعه برنامه‌ای را با کمک یکدیگر خواهند ساخت. به گفته‌ی این رسانه‌ها توانایی بی‌نظیر اپرا برای ارتباط با مخاطبان در سراسر جهان مدیران اپل را قانع کرده تا این قرارداد باارزش را با او امضا کنند. به گفته‌ی یک نماینده‌ی شرکت اپل، این مجموعه برنامه بخشی از محتوایی خواهد بود که اپل قصد دارد به عنوان برنامه‌های اختصاصی این شرکت ساخته و منتشر کند.

اعلام این موضوع هنگامی رخ داده که به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان شرکت‌های بزرگی مانند اپل، آمازون و نت‌فلیکس در میانه‌ی یک جنگ رسانه‌ای برای به دست گرفتن موقعیت بهتر در زمینه‌ی ساخت و پخش برنامه‌های ویدیویی هستند. در این میان شرکت‌ها برای به دست آوردن مخاطب بیشتر و بردن بازی از رقبا، ترفندهای گوناگونی را به کار می‌برند که به کار گرفتن چهره‌های محبوب سینما و تلویزیون یکی از آن‌ها است. شبکه‌ی تلویزیونی نت‌فلیکس پیش از این اعلام کرده بود که قراردادی را با ريیس جمهور سابق ایالات متحده‌ی امریکا و همسرش به امضا رسانده تا با همراهی آن‌ها مجموعه‌ای تلویزیویی را روی آنتن ببرد. پخش این خبر کافی بود تا شهروندان ایالات متحده و حتی بسیاری از مردم جهان از همین حالا منتظر برنامه‌ای با حضور باراک و میشل اوباما باشند. از سوی دیگر انتشار خبر بسته شدن قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار بین نت‌فلیکس و سازنده‌ی سریال محبوب آناتومی گری (Grey’s Anatomy) باز هم توجه رسانه‌ها را به سمت این شبکه‌ی بزرگ سرگرمی جلب کرد. حالا اپل هم بعد از عقد قرارداد با افراد شناخته شده‌ای مانند استیون اسپیلبرگ و ریس وایترسپون، سراغ مجری و تهیه‌کننده‌ای رفته که سال‌ها رکورد جذب بیننده را با برنامه‌ای به نام خودش در اختیار داشته است.

به نظر می‌رسد توجه اپل به تعداد بی‌شمار طرفداران وفادار اپرا وینفری جلب شده و قصد دارد آن‌ها را به سمت خود جذب کند. البته اپل تاکید کرده که طرفداران خانم وینفری نباید نگران قرارداد او با شبکه‌ی OWN (شبکه‌ی شخصی او) باشند و برنامه‌های اپرا وینفری طبق قراردادی که تا سال ۲۰۲۵ با OWN وجود دارد، بر طبق برنامه‌های اعلام شده ادامه خواهند یافت. اپرا وینفری تهیه‌کننده، هنرپیشه، مجری، برنده‌ی جایزه اسکار و از مشهورترین و مطرح‌ترین مجری‌های تلویزیونی در سطح ایالات متحده و جهان محسوب می‌شود. او به عنوان ثروتمندترین امریکایی سیاه‌پوست در قرن بیستم و در عین حال بزرگترین خیّر و نیکوکار امریکایی افریقایی تبار در تاریخ ایالات متحده شناخته می‌شود. او برای مدتی تنها میلیاردر سیاه‌پوست در سراسر جهان بود. بعضی رسانه‌ها از او به عنوان بانفوذترین زن در جهان یاد می‌کنند. به نظر می‌رسد اپل با شروع همکاری با اپرا وینفری، گام بزرگی در جهت متحول کردن رسانه‌اش خواهد برداشت.

منبع: The Verge

برچسب‌ها: