لیست اخبار و رویدادها

گلکسی نوت ۹ در روز ۱۸ مرداد معرفی می‌شود

گلکسی نوت ۹ در روز ۱۸ مرداد معرفی می‌شود

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بعد از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات مختلف، بالاخره تاریخ رونمایی از گوشی گلکسی نوت ۹ مشخص شد. سامسونگ از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف یک تیز کوتاه را منتشر کرده و از طریق همین تیزر تاریخ این رونمایی را رسما اعلام کرده است.

در این تیزر نامی از گلکسی نوت ۹ برده نشده اما زوایای مختلفی از قلم S Pen طلا به نمایش درآمده و به همین خاطر می‌توانیم انتظار معرفی مدل طلایی رنگ این گوشی را در روز ۱۸ مرداد داشته باشیم. در هر صورت، تمرکز این تیزر بر قلم استایلوس را می‌توانیم با توجه به شایعات اخیر مربوط به آن تشریح کنیم. طبق آخرین شایعات، گفته می‌شود قلم این گوشی از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و احتمالا می‌تواند به‌عنوان اسپیکر هم انجام وظیفه کند. همچنین طبق برخی از گزارش‌ها، با استفاده از این قلم می‌توان طرح‌ها یا نوشته‌های مختلفی را بر کاغذ ثبت کرد و سپس محتوای این نوشته‌ها و طرح‌ها به گوشی منتقل می‌شود. با این حال، به دلیل اینکه این قلم از جوهر بهره نمی‌برد، برای نوشته‌های طولانی یا طرح‌های پیچیده نمی‌توان از این قابلیت بهره برد و بیشتر برای مواقع ضروری می‌توان از آن استفاده کرد.

در مورد مشخصه‌های این گوشی هم باید بگوییم که گلکسی نوت ۹ متعلق به بازار آمریکا از اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و مدل بین‌المللی آن از تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ بهره می‌برد.۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم این تراشه را همراهی می‌کنند. در ضمن در برخی از بازارها مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. در زمینه‌ی نرم‌افزار باید بگوییم که این گوشی از اندروید ۸.۱ اوریو بهره می‌برد اما احتمالا مدتی بعد از معرفی اندروید P، سامسونگ به‌سرعت این نسخه‌ی جدید را برای این گوشی عرضه می‌کند.

در ضمن انتظار می‌رود پیش‌فروش این گوشی از حدود ۲ هفته مانده به زمان معرفی آغاز شود و عرضه‌ی آن هم به در اوایل شهریور صورت می‌گیرد. هنوز معلوم نیست که چرا سامسونگ برای معرفی این گوشی به برنامه‌ریزی قدیمی خود روی آورده اما احتمالا با این کار می‌خواسته از لحاظ زمانی از گوشی‌هایی مانند ال‌جی V40، آیفون‌های ۲۰۱۸ و نوکیا ۹ پیش بیفتد.در ادامه می‌توانید این تیزر را مشاهده کنید.