لیست اخبار و رویدادها

روند سوددهی گوشی‌های سامسونگ همچنان رو به کاهش است

روند سوددهی گوشی‌های سامسونگ همچنان رو به کاهش است

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شرکت سامسونگ چند روز دیگر باید گزارش عملکرد خود در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ را منتشر کند اما پیش از این انتشار آن، می‌توانیم محتوای کلی آن را با قاطعیت زیادی حدس بزنیم. با توجه به روند سه‌ماهه اول سال جاری، انتظار می‌رود روند سوددهی گوشی‌های این کاهش یابد. در مورد روند نزولی کارشناسان به دو دلیل داخلی و خارجی اشاره کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مهم‌ترین دلیل داخلی این روند نزولی، کاهش جذاب گوشی‌های جدید سامسونگ است. هرچند گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس بهتر از نسل قبلی خود هستند، اما بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که ویژگی‌های جدید این گوشی‌ها چندان هیجان‌انگیز نیست و به همین خاطر تصمیم گرفتند که این سری گوشی‌ها را خریداری نکنند. حالا سامسونگ امیدوار است که با عرضه‌ی گلکسی نوت ۹ اوضاع فروش بهبود یابد. اما اگر شایعات مربوط به این گوشی حقیقت داشته باشد، پس همانند سری جدید گلکسی اس، نباید انتظار نوآوری و جذابیت شگفت‌انگیزی را داشته باشیم.

علاوه بر این مشکلات، سامسونگ باید از همه طرف با رقبای قدرتمند خود هم رقابت کند. به‌عنوان مثال آیفون X با وجود اینکه ماه‌ها از عرضه‌ی آن می‌گذرد و دیگر یک گوشی تازه‌نفس محسوب نمی‌شود، همچنان فروش خوبی دارد. در عین حال، شرکت‌های چینی مانند هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی نه‌تنها بازار چین را قبضه کرده‌اند، بلکه در بازارهای غربی هم قدرتمند ظاهر شده‌اند و در حال گرفتن سهم بازار دیگر شرکت‌های بزرگ هستند.

با وجود این خبرها، اوضاع و احوال سامسونگ هنوز بد نیست و این شرکت همچنان بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و هرچند فروش گوشی‌های این شرکت دیگر مانند گذشته نیست، اما از آن طرف بخش تراشه‌های سامسونگ این موضوع را جبران می‌کند. انتظار می‌رود سود به دست آمده از تراشه‌های این شرکت در مقایسه با سال گذشته،۵۰ درصد افزایش داشته باشد و حالا این بخش سامسونگ تقریبا یک سوم درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

هرچند سامسونگ باید تغییر و تحولاتی را در کسب و کار خود صورت دهد، اما باید بگوییم یک روند نزولی جزئی نمی‌تواند عملکرد این امپراتوری عظیم را دچار مشکل کند. امیدواریم در آینده‌ی نزدیک بار دیگر شاهد عرضه‌ی گجت‌های نوآورانه و هیجان‌انگیز شرکت سامسونگ باشیم.

منبع: Phone Arena