لیست اخبار و رویدادها

توییتر بیش از ۷۰میلیون حساب کاربری را معلق کرده است

توییتر بیش از ۷۰میلیون حساب کاربری را معلق کرده است

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که سرویس‌های امنیتی ایالات متحده در زمان انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور با آن دست‌ به گریبان شدند، دخالت دولت‌‌های خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر بود. دولت‌های خارجی در مظان اتهام که در صدر آن‌ها روسیه قرار داشت، متهم شدند با کمک شبکه‌های اجتماعی سعی در تغییر نظرات رای‌دهندگان و در نتیجه تغییر نتایج انتخابات داشته‌اند. با توجه به اتفاقاتی که در زمان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ رخ داد، حالا این سرویس‌های امنیتی خود را برای مقابله با رخدادهای مشابه در زمان انتخابات پیش‌روی ایالات متحده در سال جاری آماده می‌کنند.

حالا هدف بلندمدت این سرویس‌ها بستن هرگونه راهی برای دخالت افراد غیرمجاز و دولت‌های بیگانه در انتخابات ۲۰۱۸ و سال‌های آینده در ایالات متحده است. با وجود تمام این اقدامات امنیتی، اخیرا خبری در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد که تعجب کاربران و کارشناسان شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت. در متن این خبر آمده بود که شبکه اجتماعی توییتر در طول یک روز بیش از ۱ میلیون حساب کاربری مشکوک را معلق کرده است.

    "پس از محکومیت سیزده شهروند روسیه و دو شرکت مرتبط با اخلال‌های ایجاد شده در مدت کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ در دادگاه‌های عالی ایالات متحده، حالا شبکه اجتماعی توییتر به شدت در حال برخورد با حساب‌های کاربری است که فعالیتی مغایر با قوانین این شبکه‌ی اجتماعی دارند."

در طول دو ماه گذشته‌ی میلادی، بیش از ۷۰ میلیون حساب کاربری در توییتر توسط این شبکه‌ی اجتماعی معلق شده است. گفته می‌شود میزان حساب‌های کاربری از کار افتاده از ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ تا کنون دو برابر شده است. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که در ماه جاری میلادی و مدت‌ها پس از آغاز موج تعلیق حساب‌های کاربری، همچنان توییتر به شدت در حال برخورد با حساب‌هایی است که از نظر این شبکه اجتماعی مشکوک تشخیص داده می‌شوند. کارشناسان مالی شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این برخورد قهری با کاربران توییتر می‌تواند در مدتی کوتاه تاثیرات منفی فراوانی بر اعتبار برند، ارزش سهام و البته سهام‌داران این شبکه‌ی محبوب اجتماعی داشته باشد. یکی از مسئولان توییتر که نامش در رسانه‌ها فاش نشده گفته توییتر باید میزان ریزش ماهانه‌ی کاربرانش را در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به سهام‌دارانش گزارش کند.

به نظر می‌رسد حجم بالای حساب‌های کاربری تعلیق شده نشان‌دهنده تغییر خط مشی توییتر است. دل هاروی، مدیر بخش امنیت شبکه‌ی اجتماعی توییتر، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود که شرکت متبوعه‌اش به تازگی فناوری‌های جدیدی را به خدمت گرفته که به کمک آن‌ها حساب‌های کاربری مضر و خطرناک در شاخه‌های مختلف شناسایی شده و تعلیق می‌شوند. به گفته‌ی هاروی، مدیران این شبکه‌ی اجتماعی اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که سلامت عمومی اجتماع، چه در ایالات متحده و چه در دیگر کشورهای جهان ارزش بیشتری نسبت به مفهوم آزادی بیان دارد. او در این مصاحبه گفته بود یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های فعلی مدیران توییتر ایجاد تعادل میان مفاهیم آزادی بیان و حفظ هنجارهای سیاسی و اجتماعی است. به گفته‌ی دل هاروی اگر آزادی بیان منجر به تضعیف امنیت شهروندان شود از معنای اصلی خود فاصله گرفته است.

یک شرکت روسی به نام آژانس تحقیقات اینترنت در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ با ساختن ۳۰۰۰ حساب کاربری و انتشار اطلاعاتی که به گفته‌ی مقامات امنیتی امریکا خلاف واقعیت بودند سعی در دخالت در روند و نتایج این انتخابات داشت. پس از انتخابات سیزده فرد با ملیت روسی و دو شرکت مرتبط با این اخلال در دادگاه‌های عالی ایالات متحده به جرم این اخلال محکوم شدند. به گفته توییتر، در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بیش از پنجاه هزار حساب کاربری به صورت ماشینی ایجاد شده‌ بودند که به دولت روسیه ارتباط داشتند.

هفته‌ی پیش توییتر در یک پست وبلاگی اعلام کرد هر هفته از حدود ۱۰ میلیون صاحب حساب کاربری می‌خواهد تا هویت خود را به عنوان کاربر حقیقی تایید کنند. شیوه‌ی این تایید ثبت یک شماره تلفن یا ایمیل معتبر و تایید کد ارسالی از سوی شبکه‌ی اجتماعی است. توییتر در پایان سال ۲۰۱۷ اعلام کرد هر ماه بیش ۳۳۰ میلیون کاربر حساب‌های کاربر خود را تایید می‌کنند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها: