لیست اخبار و رویدادها

گلکسی S10 با دوربین سه‌تایی قدرتمند به بازار می‌آید

سامسونگ: گلکسی S10 با دوربین سه‌تایی قدرتمند به بازار می‌آید

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در حالی که چند ماه بیشتر تا معرفی گوشی پرچمدار جدید سامسونگ، یعنی گلکسی S10 باقی نمانده، بازار شایعات و اخبار ضد و نقیض در مورد این محصول سامسونگ داغ است. پس از خبر تصمیم سامسونگ برای عرضه‌ی این گوشی در سه مدل مختلف، آخرین شایعه که در مورد دوربین اصلی این گوشی منتشر شده خبر از به کارگیری یک دوربین سه‌تایی در پشت این گوشی هوشمند می‌دهد. حالا اطلاعات بیشتری از جزییات فنی این دوربین منتشر شده و اگر شایعات و اخبار مربوط به این دوربین سه‌تایی حقیقت داشته باشد، می‌توان گفت علاقمندان به عکاسی موبایلی به زودی ابزاری قدرتمند به نام گلکسی S10 در اختیار خواهند داشت.

بر اساس خبری که وب‌سایت آلمانی AllAboutSamsung منتشر کرده، محصول پرچمدار بعدی شرکت کره‌ای سامسونگ، اولین گوشی هوشمندی است که دو لنز سوپر واید و تله را در کنار دوربین اصلی به صورت هم‌زمان در اختیار دارد. انتظار می‌رود لنز سوپر واید گلکسی S10 زاویه‌ای در حدود ۱۲۳ درجه را در یک قاب جا بدهد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد در این گوشی یک لنز تله با بزرگ‌نمایی ۳ برابر تعبیه شود که در نوع خود کم‌نظیر است. پیش از این بزرگ‌نمایی ۳ برابر تنها در گوشی هواوی P20 Pro استفاده شده بود و انتظار می‌رفت پس از آن شرکت‌های دیگر هم این قابلیت را در محصولات خود به کار بگیرند. اما باید به خاطر داشت که محصول پرچمدار هواوی با وجود داشتن دوربین سه‌تایی از داشتن لنز سوپرواید بی‌بهره بود. هواوی برای یکی از دوربین‌های P20 Pro از یک حسگر سیاه‌وسفید استفاده کرده بود که علاوه بر کیفیت بالای عکس‌های تک رنگ، به کاربر کمک می‌کرد تا در محیط‌های بسیار کم نور عکس‌هایی واضح و روشن ثبت کند. می‌توان گفت تنها انتخابی که برای کاربران علاقمند به در اختیار داشتن دوربین با لنز واید در بازار وجود دارد، محصولات برتر برند ال‌جی است که طی سال اخیر به بازار آمده‌اند. هرچند گوشی‌های پرچمدار ال‌جی علاقمندان به ثبت عکس‌های عریض را قانع می‌کنند، اما از طرف دیگر عدم وجود بزرگ‌نمایی اپتیکال در آن‌ها، نوعی نقص محسوب می‌شود.

شایعات مربوط به دوربین سه‌تایی گلکسی S10 تنها به همین کلیات محدود نشده است. گفته شده لنز سوپرواید دوربین این گوشی به همراه یک حسگر قدرتمند ۱۶ مگاپیکسلی و دیافراگم F1.9 عرضه خواهد شد. ظاهرا دوربین اصلی این گوشی هم دارای یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و دیافراگم دوگانه است. دوربین تله‌ی گلکسی S10 هم مانند دوربین اصلی از یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ با این تفاوت که دیافراگم به‌کار رفته در آن F2.4 خواهد بود. سامسونگ برای دوربین سوپرواید این گوشی لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار در نظر نگرفته است. هرچند با توجه به زاویه‌ و عمقی که توسط این حسگر ثبت می‌شود، نیازی به این قابلیت‌ها احساس نمی‌شود.

اگر جزییات منتشر شده در مورد ویژگی‌های فنی دوربین گلکسی S10 به واقعیت نزدیک باشند و مهندسین سامسونگ بتوانند به خوبی عکس‌های ثبت شده توسط این سه حسگر را با یکدیگر ادغام کنند، باید گفت پرچمدار جدید سامسونگ برترین گوشی هوشمند برای ثبت عکس‌های موبایلی در سال آینده‌ی میلادی خواهد بود. با توجه به مدت محدودی که تا رونمایی از این گوشی باقی مانده است، می‌توان گفت طی ماه‌های آینده اخبار دقیق‌تری از ویژگی‌های این گوشی منتشر خواهد شد.

منبع:‌ DP Review

برچسب‌ها: ,