لیست اخبار و رویدادها

 چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!

چطور حساب جی میل و گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

حضور گوگل در زندگی ما هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. همه چیز با یک موتور جست و جوی ساده شروع شد و حال کم‌تر روزی پیش می‌آید که از یکی از سرویس‌های گوگل استفاده نکنیم. یکی از سرویس‌هایی که همیشه از آن استفاده می‌کنیم و همراه ماست، سیستم عامل اندروید است. با این حال، از یوتیوب و گوگل مپ و جی‌میل نیز استفاده می کنیم، شاید بتوان گفت که بعد از حساب‌های بانکی، حساب های گوگل مهم‌ترین اطلاعات ما را در خود جای داده اند.

شاید یک روز به هر دلیلی به طور غیر منتظره دست از استفاده کردن از حساب گوگل‌مان بکشیم. در این صورت، گوگل هوایتان را دارد چرا که می‌توانید وقتی از آن استفاده نکردید به طور خودکار حساب‌تان را پاک کنید. مثلا بعد از اینکه از دنیا رفتید!

چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟

گوگل ابزاری به نام Inactive Account Manager  ایجاد کرده که به کاربران امکان پیکر بندی حساب‌شان را برای وقتی که مورد استفاده نیست می‌دهد.

این ابزار به شما اجازه می‌دهد تعیین کنید که بعد از مدتی چه اتفاقی برای اطلاعات‌تان بیفتد. شما می‌توانید مخاطبین مورد اعتمادی را انتخاب کنید که در صورت استفاده نکردن شما از حساب گوگل مطلع شوند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات شما را اگر از پیش اجازه‌اش را داده باشید حذف کنند.

برای حذف کردن حساب گوگل‌تان پس از اینکه از دنیا رفتید می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

 بر روی وب

1- وارد حساب گوگل‌تان شوید و به My account بروید. بر روی Personal info & privacy کلیک کنید.

 چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!

2- صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا Inactive Account Manager  را پیدا کنید.

 چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!

3- بر روی Change this setting کلیک کنید.

4- بر روی Start کلیک نمایید تا پروسه‌ی حذف خودکار حساب گوگل‌تان آغاز شود.

 چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!5- اولین قدم انتخاب مدت زمانی است که در صورت استفاده نکردن گوگل باید حساب شما را غیر فعال در نظر بگیرد. این زمان می‌تواند بین 3 تا 18 ماه باشد.

 چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!همچنین شما باید شماره تلفن، آدرس ایمیل و ایمیل بازیابی هم به گوگل بدهید. گوگل از این اطلاعات برای برقراری ارتباط با شما قبل از پاک کردن حساب استفاده می‌کند.

6- برای ادامه روی Next کلیک کنید.

7- پس از آن شما می‌توانید تا 10 مخاطب را انتخاب کنید که به آنها اطلاع رسانی شود. می‌توانید اجازه دهید که آن‌ها اطلاعات گوگل‌تان را دانلود کنند. همینطور می‌توانید برای کسانی که در مدت غیر فعالی‌تان ایمیل ارسال می‌کنند، پاسخ خودکار تنظیم کنید. این تنطیمات اختیاری هستند.

 چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!

8- بر روی Next کلیک کنید.

9- آخرین و مهم‌ترین قدم، پیکربندی حساب گوگل‌تان برای حذف خودکار است. دکمه‌ی کشیدنی که نوشته yes, delete my inactive Google Account را بکشید تا روشن شود.

 چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!

10- بر روی Review Plan کلیک کنید.

 چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!

پس از آن نگاهی به تنظیمات حساب غیر فعال‌تان بیندازید و بر روی Confirm plan کلیک کنید تا این تنظیمات را دائمی کنید. گوگل یک ماه قبل از پاک کردن حساب‌تان با شما ارتباط برقرار می‌کند و حساب گوگل‌تان ۳ ماه بعد از اینکه غیرفعال تلقی شد به طور خودکار پاک خواهد شد.

بر روی دستگاه اندرویدی

همین تنظیمات از طریق دستگاه اندرویدی هم قابل دسترسی خواهند بود. این مراحل را برای پیکربندی مدیریت حساب غیر فعال دنبال کنید.

1- به settings > Google بروید.

2- بر روی Google account ضربه زده و به تب Data & Personalization بروید.

3- صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده تا Make a plane for your account را پیدا کنید.

 چطور حساب گوگل‌تان را پس از مرگ پاک کنید؟!

پس از آن همان گزینه‌هایی که در قسمت وب بود را پیدا خواهید کرد و فقط کافی است طبق دستورالعمل ذکر شده در بالا مراحل را ادامه دهید.

گوگل از کجا می‌فهمد که حساب من غیرفعال است؟

همه می‌دانیم که گوگل حجم عظیمی از اطلاعات مرتبط به ما را جمع‌آوری کرده و هر حرکت ما را ردگیری می‌کند. گوگل از این اطلاعات مثل آخرین باری که وارد حساب‌تان شدید، فعالیت دستگاه اندرویدتان، تاریخچه‌ی جست و جوی گوگل، استفاده از جی‌میل و غیره استفاده می‌کند، تا متوجه شود شما دیگر از حساب‌تان استفاده نمی‌کنید.

چه اطلاعاتی حذف می‌شوند؟

تقریبا هر چیزی که مرتبط به حساب گوگل‌تان باشد از جمله مخاطبین، ایمیل‌ها، تقویم، تاریخچه‌ی یوتیوب، تاریخچه‌ی لوکیشن، اطلاعات کروم، گوگل درایو، گوگل فوتوز، خریدها و دانلودهای گوگل پلی و اطلاعات دیگر سرویس‌های مربوط به گوگل در هنگام حذف حساب گوگل‌تان حذف خواهند شد. همینطور باید بدانید که بعد از حذف شدن حساب‌تان دیگر نمی‌توانید از یوزرنیم آن استفاده کنید.