لیست اخبار و رویدادها

BMW در واکنش به جنگ تجاری با آمریکا، تولید SUVهای خود را به چین منتقل می‌کند

BMW در واکنش به جنگ تجاری با آمریکا، تولید SUVهای خود را به چین منتقل می‌کند

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تصمیم‌های تند و رادیکال ترامپ باعث شده تا اوضاع خیلی از تولیدکنندگان جهانی به هم بریزد؛ از افزایش تعرفه گمرک واردات خودرو گرفته تا جنگ تجاری با اروپا و چین. حالا بی ام و در واکنش با این جنگ تجاری تصمیم گرفته تا تولید خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند خود را از آمریکا به چین منتقل کند.

ایالات متحده آمریکا به تازگی تعرفه واردات و ساخت خودروهای خارجی در خاک خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. پس از افزایش تعرفه ۴۰ درصدی بر خودروهای شاسی‌بلند در آمریکا، شرکت بی‌ام‌و آلمان اعلام کرد که خط تولید کلاس X خود را به چین منتقل می‌کند. بدین منظور، ب‌ام‌و با شریک تجاری چینی خود یعنی گروه خودروسازی برلیانس قراردادی را به امضا رسانده تا خط تولید بسیاری از محصولات و خودروهای شاسی‌بلند این کمپانی آلمانی در چین تولید شوند.

بر اساس گزارش ایسنا، گفته می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۹، حدود ۵۲۰ هزار دستگاه از محصولات ب‌ام‌و در چین تولید می‌شوند. در همین باب، مدیر ارشد اجرایی شرکت بی ام و گفته این همکاری با گروه صنعتی چین بصورت بلند مدت برنامه‌ریزی شده است. هم‌چنین بی ام و قصد دارد برای اهداف مشترکی به سمت ساخت خودروهای الکتریکی روی بیاورد. ب‌ام‌و به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به ایالات متحده آمریکا قلمداد می‌شود؛ به طوری‌که در یکی از کارخانه‌های این شرکت در آمریکا حدود ۱۰ هزار نفر کارمند و کارگر مشغول هستند.

حال این شرکت آلمانی در اقدامی تلافی جویانه علیه افزایش ۴۰ درصدی تعرفه برای خودروهای شاسی‌بند، تصمیم به انتقال خط تولید خودروهای شاسی‌بلند خود از کالیفرنیای شمالی به چین گرفته است. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که این اقدام ب‌ام‌و باعث شده تا قانون افزایش تعرفه نه تنها به سود آمریکا تمام شود بلکه فرصت شغلی کارمندان این شرکت در آمریکا تهدید شود و درعوض، چین به عنوان رقیب تجاری از این فرصت نهایت بهره را ببرد.

برچسب‌ها: