لیست اخبار و رویدادها

سامسونگ گلکسی Note 9 با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار می‌آید

سامسونگ گلکسی Note 9 با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار می‌آید

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی Note 9 یکی از قابل توجه‌ترین گوشی‌هایی است که قرار است در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی معرفی شود. مانند گذشته، امسال هم انتظار می‌رود شرکت کره‌ای سامسونگ رده‌بالاترین محصول خود را با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته معرفی و طرفدارانش را غافلگیر کند. علاوه بر پیش‌بینی‌هایی که در مورد پیشرفت سخت‌افزاری این گوشی شده، شایعات نسبتا زیادی از تغییرات چشمگیر در ساختار قلم کلاسیک این فبلت حکایت می‌کنند. شایعاتی که هنوز نمی‌توان از لابلای آن‌ها به تغییرات واقعی این قلم معروف و محبوب پی برد. از چندی قبل شایعات و اخبر ضد و نقیضی در مورد این گوشی منتشر شده بود و هرچه که به زمان رسمی رونمایی آن نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار مرتبط صورت جدی‌تری به خود می‌گیرند.

یکی از سوال‌هایی که از ابتدا در مورد گلکسی Note 9 از سوی علاقمندان و کارشناسان بازار مطرح شده بود در مورد قیمتی بود که سامسونگ قصد داشت برای فبلت پرچمدار خود در نظر بگیرد. اخیرا و با پیشرفت فناوری در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، شرکت‌های تولیدکننده‌ی ابزارهایی از قبیل تلفن همراه هوشمند هر سال و در زمان ارائه‌ی محصولات جدیدتر، قیمت‌های قبلی خود را همراه با محصولات ارتقا می‌دهند. بسیاری از کاربران نگران این نکته هستند که ارائه‌ی گوشی‌های هوشمند با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار در بازار جهانی تبدیل به امری معمول شود. این نگرانی‌ها از سال گذشته و همزمان با ارائه‌ی آخرین گوشی هوشمند شرکت اپل یعنی آیفون X آغاز شد. اپل که جدیدترین محصولش را با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار عرضه کرده بود توانست با فروش بالای آن علاوه بر یک رکوردشکنی تاریخی، معادلات کارشناسان بازار محصولات فناوری را به هم بریزد. حالا به نظر می‌رسد که ترس تولیدکنندگان از نصب برچسبی با قیمت بالای هزار دلار بر روی گوشی‌های پرچمدار ریخته و به زودی شاهد محصولاتی گران‌تر از قبل در بازار تلفن‌های همراه هوشمند هستیم.

با این حال درز اخباری از نمایندگی سامسونگ در یکی از کشورهای اروپای شرقی نشان می‌دهد که سامسونگ مانند اپل ریسک نکرده و قصد ندارد جدیدترین محصول خود را با قیمتی چهار رقمی به بازار بفرستد. بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ آموزش و سازماندهی تیم‌های خود را برای آغاز  و به دست آوردن حداکثر میزان فروش گلکسی Note 9 در فروشگاه‌های رسمی این شرکت در سراسر دنیا آغاز کرده است. یک وبلاگ لهستانی به نام Spider’s Web که اخبار روز دنیای فناوری را دنبال می‌کند اخیرا ادعا کرده با دست پیدا کردن به منابعی در نمایندگی‌های سامسونگ توانسته قیمت مورد نظر این غول تکنولوژی کره‌ای را برای پرچمدار جدیدش به دست بیاورد.

بر اساس گزارش این وبلاگ نسخه‌ی استاندارد فبلت گلکسی Note 9 که از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد با قیمت ۴۲۹۹ زلوتی لهستان در فروشگاه‌های رسمی سامسونگ عرضه می‌شود. با توجه به نرخ برابری پول لهستان و قیمت ارز می‌توان به قیمت ۹۹۰ یورو برای این گوشی هوشمند رسید. با تبدیل قیمت یورو به دلار و کسر بیست درصد مالیات بر ارزش افزوده متوجه می‌شویم قرار است محصولی با قیمت ۹۶۰ دلار از سوی سامسونگ عرضه شود. بنابر این پاییز امسال بر طبق پیش‌بینی‌های قبلی آخرین محصول خانواده‌ی Note با قیمتی نزدیک به بهای برادر بزرگتر خود به بازار خواهد آمد. حالا شایعاتی که از رقابت سامسونگ با اپل و ورود این شرکت کره‌ای به منطقه‌ی بالای ۱۰۰۰ دلار برای قیمت یک محصول خبر می‌داند کمرنگ می‌شوند.

گلکسی Note 9 با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار می‌آید

علاوه بر اخبار مهمی که در مورد قیمت گوشی گلکسی Note 9 درز کرد، وبلاگ لهستانی Spider’s Web برخی شایعات قبلی در مورد این گوشی را هم تایید کرد. بر اساس اخبار منتشر شده توسط این وبلاگ، اضافه شدن قابلیت اتصال قلم گلکسی Note 9 از طریق فناوری بلوتوث پیشرفت مهمی در ساختار آن محسوب می‌شود. همچنین تایید شده که پرچمدار جدید سامسونگ در لهستان (و به احتمال زیاد در سراسر قاره اروپا) در رنگ‌های سیاه، آبی و بنفش عرضه خواهد شد. بر اساس این خبر، احتمالا اخبار قبلی مبنی بر عرضه‌ی گوشی در رنگ‌های خاکستری و قهوه‌ای یا اشتباه بوده یا مربوط به بازار مناطق دیگر مانند آسیا یا امریکای شمالی است. البته این گمانه که رنگ‌های دیگر مربوط به نسخه‌های ویژه‌ی گلکسی Note 9 باشد هم وجود دارد.

گوشی هوشمند گلکسی Note 9 تا کمتر از یک ماه دیگر در تاریخ نهم آگوست (هجدهم مرداد) به صورت رسمی معرفی خواهد شد. سامسونگ که رویداد Samsung Unpacked را برای رونمایی از جدیدترین محصول خود انتخاب کرده، گفته که این گوشی بلافاصله پس از رونمایی وارد بازار نخواهد شد. هرچند شایعات متعددی مبنی بر شروع رسمی فروش این گوشی از تاریخ ۲۴ آگوست (دوم شهریور) منتشر شده است.

منبع: Phone Arena