لیست اخبار و رویدادها

انبوهی از قطعات آیفون X روی دست تامین‌کنندگان مانده است

انبوهی از قطعات آیفون X روی دست تامین‌کنندگان مانده است

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی آیفون‌های ۲۰۱۸، کاهش فروش آیفون X یک موضوع طبیعی محسوب می‌شود. در همین رابطه، روز گذشته گزارشی منتشر شد که طبق آن انبوهی از قطعات مربوط به این گوشی در انبارهای تامین‌کنندگان تلمبار شده است. با وجود اینکه آیفون X در سه‌ماهه اول ۲۰۱۸ پرفروش‌ترین گوشی بود، اما به‌نظر می‌رسد مقصر اصلی این موضوع، انتظارات بسیار بالای اپل از فروش این گوشی بوده است.

در سه‌ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۸، به‌ترتیب ۷۷.۳ و ۵۲.۲ میلیون دستگاه گوشی آیفون X به فروش رفته است. هرچند فروش این گجت‌ها درآمد بی‌سابقه‌ای را برای اپل به ارمغان آورده است، که این موضوع تا حدی به قیمت بالاتر این گوشی برمی‌گردد، اما تولیدکنندگان قطعات می‌گویند که سه‌برابر تعداد قطعاتی که برای اپل ارسال کرده‌اند، در انبارهای آن‌ها تلمبار شده است. این در حالی است که تنها چند ماه دیگر مدل‌های جدید آیفون معرفی و روانه‌ی بازار می‌شوند.

اپل برای اینکه در تامین قطعات با مشکل مواجه نشود، معمولا حجم انبوهی از این قطعات را سفارش می‌دهد و آن‌ها را در انبارهای تولیدکنندگان نگه می‌دارد، اما به‌دلیل تقاضای پایین‌تر از حد معمول، این انبارها پرتر از حد انتظار شده‌اند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۱۷، در سطح بین‌المللی گوشی‌های هوشمند کمتری به فروش رفته است.

البته این موقعیت چندان هم مشکل‌زا نیست، زیرا بسیاری از این قطعات در مدل‌های مختلف و مدل‌های جدید هم استفاده می‌شوند. تامین‌کنندگان امیدوارند که آیفون‌های جدید از این قطعات بهره ببرند تا انبارهای آن‌ها هم خالی شود. هرچند این موقعیت برای تامین‌کنندگان چندان ایدئال نیست، ولی حجم انبوه قطعات می‌تواند به نفع خریداران تمام شود. زیرا با توجه به این موضوع، شاید پیش از عرضه آیفون‌های ۲۰۱۸، اپل تخفیف‌های خوبی را برای فروش آیفون‌های قدیمی خود ارائه دهد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها: , ,