لیست اخبار و رویدادها

آپدیت نرم‌افزاری اپل برای حل مشکل گرم شدن مک‌بوک پرو ۲۰۱۸

آپدیت نرم‌افزاری اپل برای حل مشکل گرم شدن مک‌بوک پرو ۲۰۱۸

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مدتی پیش کاربران گزارش کردند که مدل Core i9 مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ به شدت داغ می‌کند. این خبر ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد و آزمایش‌های مختلفی برای تست این مورد توسط کارشناسان انجام شده که نشان می‌داد ظاهرا مشکل جدی در این زمینه وجود دارد. اکنون اپل رسما این مشکل را تایید کرده است. اپل ضمن تایید این مشکل و با عذرخواهی از کاربران خود اعلام کرد که به زودی یک پچ نرم‌افزاری منتشر می‌کند که می‌تواند تا حدودی مشکل تولید گرما در مک‌بوک پروهای جدید را برطرف کند.

اپل می‌گوید: مهندسان ما پس از انجام آزمایش‌های گسترده روی مک‌بوک پروهای جدید هنگام اجرای برنامه‌های سنگین دریافتند که یک کلید دیجیتالی در سیستم‌عامل این مک‌بوک‌ها از قلم افتاده و همین مورد سیستم مدیریت حرارتی را تحت تاثیر قرار داده است. این مشکل در آپدیت نسخه ۱۰.۱۳.۶ سیستم‌عامل مک که امروز منتشر می‌شود برطرف شده است و پیشنهاد می‌شود تمام کاربران حتما این بروزرسانی را انجام بدهند. در حالی که بیشتر گزارشات در مورد گرم شدن مک‌بوک پروی جدید مربوط به مدل ۱۵اینچی Core i9 بود اما اپل اعلام کرده که این بروزرسانی عملکرد تمام مدل‌های مک‌بوک پرو را بهبود خواهد بخشید.

آپدیت نرم‌افزاری اپل برای حل مشکل گرم شدن مک‌بوک پرو ۲۰۱۸

اگر چه این آپدیت نرم‌افزاری می‌تواند تا حدودی مشکل گرم شدن مک‌بوک پروها را رفع کند اما نمی‌تواند این مشکل را به طور کامل از بین ببرد چرا که ریشه این مشکل به خطای سخت‌افزاری است. به نظر می‌رسد یکی از مسائل اصلی مک‌بوک پورها در تقویت کننده VRM (ماژول تنظیم کننده ولتاژ) آن‌هاست. جایی که پیکربندی نادرست باعث فشار آمدن به CPU و ناکارآمدی در چرخه بین بیشترین و کمترین فرکانس آن می‌شود در نتیجه سرعت عملکرد سیستم کاهش پیدا می‌کند. راه حل نرم‌افزاری اپل می‌تواند این مشکل را تا حدودی برطرف کند اما طول عمر VRM را کاهش می‌دهد. در نتیجه با این آپدیت نیز مک‌بوک پرو نمی‌تواند به سرعت‌هایی مشابه لپ‌تاپ‌های قوی با همان CPU دست پیدا کند.

اپل که می‌داند نارضایتی زیادی در میان کاربران مک‌بوک‌های جدید ایجاد شده، اعلام کرد که مک‌بوک‌های بعدی این شرکت تا ۷۰ درصد سریع‌تر از مک‌بوک‌های فعلی خواهند بود.

منبع: gizmodo

برچسب‌ها: ,