لیست اخبار و رویدادها

با توجه به جدیدترین گزارش مالی بخش موبایل سونی رو به نابودی است

با توجه به جدیدترین گزارش مالی بخش موبایل سونی رو به نابودی است

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با توجه به جدیدترین گزارش مالی شرکت سونی، به نظر می‌رسد باید آماده نوشتن آگهی فوت بخش موبایل سونی شویم. طبق این گزارش، سهم بازار گوشی‌های سونی که از قبل بسیار ناچیز بود، حالا تقریبا نصف شده است. در سه‌ماهه منتهی به ژوئیه ۲۰۱۸، سونی موفق به فروش تنها ۲ میلیون گوشی شده که ۱.۴ میلیون دستگاه کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. باز هم باید تکرار کنیم، فقط دو میلیون گوشی. احتمالا همین الان که مشغول خواندن این مطلب هستید، اپل توانسته گوشی‌های بیشتری بفروشد.

در سال مالی ۲۰۱۷، سونی حدود ۱۳.۵ میلیون گوشی فروخت و برای سال ۲۰۱۸ مدیران این شرکت تخمین می‌زدند که این آمار به ۱۰ میلیون گوشی می‌رسد. اما با توجه به عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار بخش موبایل، حالا انتظارات خود را به ۹ میلیون گوشی رسانده‌اند. اگر عملکرد سونی‌ مطابق این انتظارات باشد، این یعنی در سال مالی ۲۰۱۸ درآمد حاصل از فروش گوشی‌های این شرکت حدود ۵.۴۹ میلیارد دلار خواهد بود و به همین خاطر سونی‌ و HTC در حال رقابت برای رسیدن به قعر جدول سازندگان بین‌المللی گوشی‌های اندرویدی هستند. شرکتی مانند بلک‌بری حداقل بازار گوشی‌های مجهز به کیبردهای فیزیکی را در اختیار دارد. گوشی‌های سونی‌ در چند سال اخیر به دلیل بهره‌گیری از طراحی‌های قدیمی و تکراری و دیگر موارد، نتوانسته‌اند توجه کاربران را جلب کنند.

البته به غیر از بخش موبایل، دیگر بخش‌های این شرکت همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و سود بیشتری برای این شرکت به ارمغان می‌آورند. شرکت سونی روی هم رفته وضعیت بسیار خوبی دارد اما به احتمال زیاد، بخش موبایل این شرکت نفس‌های آخرش را می‌کشد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها: ,