لیست اخبار و رویدادها

در بروزرسانی گوگل مپس زمین به شکل کروی نمایش داده ‌می‌شود

در بروزرسانی گوگل مپس زمین به شکل کروی نمایش داده ‌می‌شود

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گوگل بروزرسانی جدید نقشه معروف خود «گوگل مپس» را منتشر کرده و فعلا در نسخه دسکتاپ این بروزرسانی شاهد تصویر شدن زمین به شکل یک کره هستیم. ظاهرا این تغییرات باعث می‌شود نقشه گوگل زمین را با دقت بیشتری نمایش دهد.

در حال حاضر اگر در نسخه دسکتاپ نقشه گوگل در بخش زوم روی علامت منفی کلیک کنید خواهید دید که زمین به شکل کره نمایش داده می‌شود در حالی که پیش از این با استفاده از سیستم فراتابی مرکاتور (Mercator projection) سیاره زمین روی یک سطح صاف فراتابیده می‌شد. این شکل و شمایل کار چاپ نقشه را بسیار راحت‌تر می‌کند و به عنوان مدلی بسیار متداول سال‌ها به کار رفته است. اما مشکل این مدل این است که تصویری غیرواقعی از زمین ارایه می‌کند. در واقع در نزدیکی خط استوا و قطب شاهد اندازه‌هایی غیرواقعی هستیم، برای مثال در نقشه مسطح گوگل گرینلند از آفریقا بزرگتر به نظر می‌رسد در حالی که در واقعیت آفریقا ۱۴ برابر گرینلند است.

در واقع به همین دلیل حساب کاربری گوگل مپس در شبکه اجتماعی توییتر نوشته «دیگر اندازه تصویر گرینلند از آفریقا بزرگتر نیست».

یکی از کارمندان گوگل در سال ۲۰۰۹ توضیح داده بود که چرا این شرکت از نقشه‌های مرکاتور استفاده می‌کند. ظاهرا دلیل اصلی استفاده از این مدل فراتابی حفظ زاویه دقیق جاده‌ها است. برای مثال در ابتدای آغاز به کار نقشه گوگل که از سیستم مرکاتور استفاده نمی‌شد در نقاطی با عرض جغرافیایی مثل استکهلم شاهد این بودیم که زاویه بعضی از خیابان‌ها با آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوتند.

به هر حال ظاهرا این مشکل حل شده است. این تغییر جدید در راستای مجموعه جدیدی از تغییرات نقشه گوگل رخ می‌دهد. چندی پیش بخش اکسپلور تغییراتی برای تسهیل یافتن رستوران‌ها داشت. همچنین چند روز پیش یک بروزرسانی برای بخش «به‌اشتراک‌گذاری موقعیت» منتشر شد.

برچسب‌ها: ,