لیست اخبار و رویدادها

سامسونگ برای بهبود بیکسبی می‌خواهد از گوگل کمک بگیرد

سامسونگ برای بهبود بیکسبی می‌خواهد از گوگل کمک بگیرد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ همزمان با معرفی گلکسی اس ۸، از دستیار دیجیتالی بیکسبی پرده‌برداری کرد. در حال حاضر، قابلیت‌های بیکسبی اصلا قابل مقایسه با گوگل اسیستنت نیست اما رییس بخش گجت‌های سامسونگ گفته که همکاری بین این دو شرکت برای بهبود امکانات بیکسبی امکان‌پذیر است.

در یک کنفرانس خبری در نمایشگاه IFA 2018، این مدیر ارشد گفته که به دلیل گستردگی و متنوع بودن گجت‌های مبتنی بر بیکسبی، گوگل از طریق این همکاری می‌تواند سود قابل توجهی را به دست آورد. بیشتر شرکت‌ها به ساخت اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای دیجیتالی بسنده کرده‌اند، اما سامسونگ انواع و اقسام وسایل-از پرینترها گرفته تا سیستم‌های تهویه هوا-را می‌سازد و روانه بازار می‌کند و این شرکت قصد دارد تمام این محصولات را مجهز به دستیار دیجیتالی بیکسبی کند.

سامسونگ قصد دارد دیگر سرویس‌های این شرکت مانند گوگل مپ را با بیکسبی یکپارچه کند.

دستیار دیجیتالی سامسونگ هم‌اکنون برای انجام جستجوهای اینترنتی از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کند اما سامسونگ قصد دارد دیگر سرویس‌های این شرکت مانند گوگل مپ را با بیکسبی یکپارچه کند. گوگل از پیشگامان حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی محسوب می‌شود و سامسونگ امیدوار است از طریق همکاری با این شرکت، از بخشی از این اطلاعات بهره ببرد.

همکاری با سامسونگ که یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی محسوب می‌شود، مطمئنا مزایای زیادی برای گوگل به همراه دارد اما این که آیا گوگل می‌خواهد دانش خود را با یک رقیب مستقیم در حوزه دستیارهای دیجیتالی به اشتراک بگذارد، هنوز مشخص نیست. این شرکت همین حالا هم اسپیکرهای هوشمند خود را می‌سازد و در حال همکاری با دیگر شرکت‌های سازنده برای تعبیه گوگل اسیستنت در گجت‌ها و محصولات آن‌ها است.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها: , ,