لیست اخبار و رویدادها

نیوزیلند هم استفاده از تجهیزات ۵G هواوی را ممنوع اعلام کرد

نیوزیلند هم استفاده از تجهیزات ۵G هواوی را ممنوع اعلام کرد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

سه ماه پس از اینکه بهره‌گیری تجهیزات ساخت هواوی برای زیرساخت‌های ۵G در استرالیا ممنوع اعلام شد، این بار دولت نیوزیلند چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. سازمان اطلاعات این کشور، بهره‌گیری اپراتور Spark از این تجهیزات را ممنوع کرده و گفته دلیل این ممنوعیت به نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی برمی‌گردد.

Spark یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی نیوزیلند است و می‌خواست اولین اپراتوری باشد که اینترنت ۵G را ارائه می‌دهد. رییس ارتباطات سازمان اطلاعات این کشور گفته که آن‌ها در این تجهیزات متوجه ریسک‌های امنیتی مهمی شده‌اند.

هواوی می‌گوید این تجهیزات از لحاظ امنیت هیچ مشکلی ندارند.

هواوی و سخنگوی وزیر امور خارجه چین گفته‌اند که بیش از ۲۰ کشور در سرتاسر جهان قرارداد همکاری برای بهره‌گیری از این تجهیزات امضا کرده‌اند و این تجهیزات از لحاظ امنیت هیچ مشکلی ندارند. از زمان ظهور ۴G، اپراتورهای مخابراتی این کشور بیش از ۲۷۰ میلیون دلار برای خرید تجهیزات زیرساخت هواوی هزینه کرده‌اند. وزیر اطلاعات نیوزیلند در رابطه با اتخاذ این تصمیم می‌گوید: «تفاوت بین شبکه‌های ۵G و شبکه‌های سنتی ۴G و ۳G در تنظیمات و پیکربندی آن‌ها است». به گفته او، در این تکنولوژی جدید، تمام بخش‌های شبکه جدید قابل دسترس است.

منبع: GSM Arena

 

نیوزیلند هم استفاده از تجهیزات ۵G هواوی را ممنوع اعلام کرد

برچسب‌ها: ,