لیست اخبار و رویدادها

گوگل و توییتر هدف‌های بعدی بررسی‌های کنگره‌ی امریکا

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بعد از ماجراهای مربوط به نقض حریم خصوصی شرکت فیسبوک، احتمالا کنگره امریکا شرکت‌های گوگل و توییتر را هم مورد بررسی قرار می‌دهد. طبق نامه‌ای که یکی از سناتورهای دموکرات منتشر کرده، او اعتقاد دارد که قوانین کنونی حفظ حریم خصوصی چندان جوابگو نیستند و در این زمینه باید بررسی‌های مفصلی را در مورد عملکرد شرکت‌های توییتر، گوگل و یوتیوب انجام داد.

البته پیش‌ازاین سروصداها، مقامات شرکت‌های آلفابت، توییتر و فیسبوک در ماه نوامبر جلسات مشترکی را با نهادهای قانون‌گذار برگزار کرده‌اند؛ جلساتی که محور آن‌ها برنامه‌ی این شرکت‌ها برای مقابله با اشاعه‌ی خبرهای دروغین-به خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶-بود. چندی قبل هم خبر دسترسی شرکت کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات خصوصی حدود ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک سروصدای زیادی را به راه انداخت و منجر به کاهش قیمت سهام فیسبوک و زیر ذره‌بین رفتن این شرکت از جانب نهادهای قانون‌گذار شد.

دلیل زیر ذره‌بین رفتن شرکت‌هایی مانند گوگل این است که نوع کسب‌وکار آن، مشابه فیسبوک است. این شرکت انواع و اقسام سرویس‌های رایگان را ارائه می‌دهد اما در عوض داده‌های شخصی کاربرانش را برای استفاده در تبلیغات هدفمند جمع‌آوری می‌کند. بسیاری از فعالان تکنولوژی اعتقاد دارند که رسوایی کمبریج آنالیتیکا منجر به تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تری می‌شود که نه‌تنها فیسبوک، بلکه دیگر شرکت‌های سیلیکون ولی را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها: ,