لیست اخبار و رویدادها

مک‌بوک پرو با ۳۲ گیگابایت رم در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی از شکایاتی که اخیرا از برخی کاربران حرفه‌ای در رابطه با مک‌بوک‌های جدید اپل شنیده می‌شود، عدم پشتیبانی این لپ‌تاپ گران‌قیمت از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم است. در حال حاضر حداکثر مقدار حافظه RAM که مک‌بوک پرو می‌تواند پشتیبانی کند ۱۶ گیگابایت بوده که برای کاربر معمولی بیش از اندازه کافی است. اما از آنجا که نام این لپ‌تاپ پسوندPro  را بر پیشانی خود دارد، باید پاسخگوی نیاز افراد حرفه‌ای‌تر هم باشد.

اپل پیشتر اعلام کرده بود با وجودی که ۳۲ گیگابایت رم باتری عمر و راندمان مک‌بوک پرو را به خطر می‌اندازد و همچنین این مقدار رم نیاز به تغییرات اساسی در مادربرد لپ‌تاپ است، اما این شرکت در حال بررسی و حل این مشکل برای ارتقای حجم حافظه‌ی رم تا این میزان است. ولی متأسفانه اگر امیدوار بودید که این مشکل در سال جاری حل شود، باید گفت شانس با شما یار نیست.
از سوی دیگر این میزان رم نیاز به تراشه‌ای کوچکتر دارد و گزارش درآمد سه ماهه اخیر اینتل نشان می‌دهد که انتظار می‌رود این شرکت قصد دارد تراشه‌های خود را با استفاده از فرآیند ۱۴ نانومتری در سال جاری ادامه دهد و تولید انبوه تراشه‌های ۱۰ نانومتری تنها از سال ۲۰۱۹ ممکن خواهد بود. بنابراین اگر اپل تصمیم به تولید مک‌بوک با توانایی پشتیبانی از  ۳۲ گیگابایت رم را در MacBook Pro داشته باشد، این اتفاق تنها در سال ۲۰۱۹ رخ خواهد داد. به عبارت دیگر پردازشگرهای ۱۰ نانومتری سری Cannon Lake که از رم‌های LPDDR4 پشیبانی می‌کنند، در آن زمان توانایی پشتیبانی از ۳۲ گیگابایت رم را خواهند داشت. گفته می‌شود پردازنده‌های جدید هم به خاطر تولید حرارت کم‌تر و پایین بودن مصرف باتری، نگرانی‌های پیشین اپل در مورد ایرادات استفاده از ۳۲ گیگابایت رم را برطرف می‌کنند.

برچسب‌ها: , ,