لیست اخبار و رویدادها

هدف جدید هواوی: فروش ۲۰۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۸

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در سال ۲۰۱۷، هواوی با فروش ۱۵۳ میلیون گوشی، توانست جایگاه سوم را از آن خود کند و پشت سر شرکت‌های اپل و سامسونگ قرار بگیرد. اما حالا، هواوی می‌خواهد این فاصله را کمتر کند و به همین خاطر قصد دارد در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰۰ میلیون گوشی را به فروش برساند.

منبع این خبر، مدیرعامل این شرکت است که در مورد تحقق این برنامه بسیار خوشبین به نظر می‌رسد. البته این خوشبینی بی‌دلیل نیست، زیرا در طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، هواوی موفق شد وسعت کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را ۵۱ برابر کند. به همین خاطر افزایش ۲۵ درصدی در طی یک سال، هدف دور از ذهنی محسوب نمی‌شود. علی‌رغم خوشبیتی مدیرعامل، تحقق این هدف، تا حد زیادی به عملکرد این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ بستگی دارد؛ زیرا در این مدت، سری گوشی‌های محبوب P عرضه می‌شوند و میزان فروش آن‌ها تا حدی نماینده‌ی فروش کل گوشی‌های این شرکت به حساب می‌آید. در نهایت، اگر هواوی بتواند این هدف را محقق کند، می‌تواند پشت سر اپل که در سال گذشته ۲۱۵ میلیون گوشی را فروخت، قرار بگیرد. در ضمن با توجه به کاهش محبوبیت گجت‌های گران‌قیمت، تخمین زده می‌شود که فروش گوشی‌های اپل در سال ۲۰۱۸ نسبتا کمتر از سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

روی هم رفته، هدف اصلی هواوی گرفتن جایگاه سامسونگ است. با توجه به مشکلات مربوط به بازار آمریکا، این شرکت با تمرکز بیشتر بر بازار اروپا و آسیا تلاش می‌کند که به این هدف دست پیدا کند. برخلاف سامسونگ که در آمریکا جایگاه محکمی دارد، هواوی رتبه‌ی اول در چین را از خود کرده و در بازار هند و اروپا هم رشد بسیار خوبی داشته است. بخشی از این موفقیت، به افزایش فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت برند آنر برمی‌گردد. در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت در مورد احتمال موفقیت هواوی صحبت کرد، اما با توجه به سابقه‌ی این شرکت، اگر تا فرا رسیدن سال ۲۰۱۹ هواوی جایگاه دوم بزرگترین سازنده‌ی گوشی‌های جهان را از آن خود کند، چندان نباید تعجب کنیم.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها: ,